آرشیو خرداد ماه 1399

بهترين آموزش هاي دنياي ديجيتال و وب

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

چگونه پستهاي خود را به صفحه اكسپلور اينستاگرام برسانيد؟

صفحه اكسپلور در اينستاگرام كجاست؟

براي آشنايي با صفحه اكسپلور (explore page)، ابتدا بهتر است از صفحه فيد يا خانه در اينستاگرام باخبر شويد. صفحه فيد (Feed Post) يا خانه (Home) در اينستاگرام، همان صفحه اي است كه پست هاي ديگران و فالوورهايتان به شما نشان داده مي شود.

اگر دوست داريد بدانيد كه جايگاه صفحه اكسپلور در اينستاگرام كجاست، اپليكيشن اينستاگرام را باز كنيد و روي آيكون ذره بين كليك كنيد. اين قسمت، همان صفحه اكسپلور در اينستاگرام است. اگر دوست داريد بيشتر ديده شويد و راحت تر فالوور جذب كنيد، بايد تلاش كنيد تا پستهاي خود را به صفحه اكسپلور برسانيد.

مهم ترين عامل براي رفتن پستها به صفحه اكسپلور چيست؟

رفتار كاربران در اينستاگرام و ميزان تعامل كاربران با محتواها، مهم ترين عامل براي قرار گرفتن پستها در صفحه اكسپلور اينستاگرام است؛ يعني اگر كاربران به خوبي با محتواها و پستهاي شما ارتباط برقرار كنند، پستهايتان به صفحه اكسپلور خواهد رفت! اجازه دهيد شما را با الگوريتم اينستاگرام درباره صفحه اكسپلور بيشتر آشنا كنم.

الگوريتم اينستاگرام در صفحه اكسپلور

الگوريتم اينستاگرام به اين صورت عمل مي كند كه پستهاي شما را به ۱۰ درصد از فالوئرهايتان نشان مي دهد، اگر كاربران با همان پستها تعامل خوبي برقرار كنند؛ يعني پست شما را لايك كنند، برايتان كامنت بگذارند و… اينستاگرام متوجه مي شود كه پست شما براي كاربران مفيد است و به اين ترتيب، پست شما را به ديگر فالوئرها نيز نشان خواهد داد.
حالا بايد چه كار كنيد تا پست هاي شما به صفحه اكسپلور در اينستاگرام راه پيدا كند؟ ادامه اين مقاله را بخوانيد تا با روش نمايش پستها در اينستاگرام آشنا شويد.

چگونه پستهاي خود را به صفحه اكسپلور اينستاگرام برسانيد؟

روشهاي زير، جزو بهترين روشهاي رساندن پستها به صفحه اكسپلور در اينستاگرام هستند:

  1. محتواها و پست هايي توليد كنيد كه كاربران اينستاگرامي به آنها علاقه دارند و از وجودشان استقبال خواهند كرد.

اگر مي خواهيد پست هاي شما به بخش اكسپلور اينستاگرام برود، بايد همواره پستهايي را توليد و منتشر كنيد كه محتواي آن متناسب با علاقه و نياز مخاطبان شما باشد. مثلا اگر پيج مربوط به موضوعات آرايشي و زيبايي داريد و پستهاي مربوط به روش ساخت بيشتري دارند و بايد از اين مدل محتواها در پيجتان بيشتر توليد و منتشر كنيد.با اين كار، ميزان تعامل كاربران با پستهاي شما بيشتر مي شود و به احتمال زياد، پستهاي شما وارد بخش explore مي شود تا افراد بيشتري پستهاي شما را ببينند!

       2. فعاليت بيشتري در اينستاگرام داشته باشيد.

اگر مي خواهيد پستهاي شما در اينستاگرام نشان داده شود، بايد تعامل بيشتري با كاربران خود داشته باشيد. هرچقدر كه پستهاي شما در اينستاگرام بيشتر باشند. شانس بيشتري براي ديده شدن و تعامل با مخاطبانتان خواهيد داشت. اگر مي خواهيد اينستاگرام، شما را به عنوان فردي فعال بشناسد، بايد با فالوئرهاي خود در ارتباط باشيد، پست فالوئرهاي خود را ببينيد، پستهاي ديگران را لايك كنيد و برايشان كامنت بگذاريد و از قابليتهايي مثل منشن كردن، تگ كردن و… در پستهاي خود استفاده كنيد تا بتوانيد در قبيله سازي با اينستاگرام موفق تر شويد.

      3. پست هايي را منتشر كنيد كه احتمال مي دهيد تعامل زيادي با كاربران داشته باشد.

الگوريتم اينستاگرام، پستهايي را لايق قرار گرفتن در صفحه اكسپلور مي داند كه آن پستها با كاربران، تعامل خوبي برقرار كرده باشد و ميزان لايك، كامنت و نظرات زيادي دريافت كرده باشد. بهترين راه براي افزايش تعامل با كاربران اين است كه از آنها بخواهيد كه پست شما را لايك كنند، برايتان نظر بگذارند و پست شما را براي دوستانشان بفرستند. يعني اگر مي خواهيد ميزان تعامل كاربران بيشتر شود، بايد آنها را به نوعي دعوت به اقدام كنيد و اين كار، به خوبي با يك CTA مناسب انجام خواهد شد.

     4. در زمان مناسب، پست هاي خود را منتشر كنيد.

علاوه بر ۳ مورد گفته شده، زمان انتشار پستها نيز عامل مهمي است كه تعيين مي كند كه آيا پستهاي شما به بخش اكسپلور اينستاگرام برود يا خير! اگر پستهاي شما در زمان مناسبي از شبانه روز منتشر شوند، بازخوردها و تعامل خوبي با پست شما برقرار مي شود و در نتيجه، پست شما به بخش اكسپلور اينستاگرام مي رود.

    5. از هشتگ استفاده كنيد.

اگر مي خواهيد پستهاي شما سريعتر و بهتر به ديگر كاربران نشان داده شوند، از هشتگ هاي مناسب در كپشن هاي خود استفاده كنيد. بعد از تهيه و توليد هر محتوا، بين ۵ تا ۹ هشتگ مرتبط و مناسب در پست خود قرار دهيد. نكته ديگري كه درباره هشتگ هاي شما نبايد ثابت باشند؛ زيرا اين كار، شما را مانند يك ربات نشان خواهد داد! براي اينكه به بخش اكسپلور در اينستاگرام برويد، بايد هشتگ هاي هر پست را نسبت به محتواي آن تغيير دهيد. اگر هشتگ هاي شما خصوصي سازي نشده باشند و از هشتگ هاي بي ربط در پستهاي خود استفاده كنيد، كاربران شما اين موضوع را متوجه مي شوند و ديگر هيچ ارتباطي با پستها و پيج شما برقرار نخواهند كرد! پس اگر مي خواهيد به الگوريتم اينستاگرام سيگنال منفي نفرستيد، از هشتگ هاي درست و مرتبط استفاده كنيد. خواندن مقاله كپشن نويسي در اينستاگرام، شما را با اصول هشتگ گذاري بيشتر آشنا مي كند.

    6. از فالوئرهايتان بخواهيد كه اعلانها (notification) در پيج شما را فعال كنند.

يكي از مزاياي اعلانها اين است كه پست هاي يك پيج را به محض انتشار، به اطلاع كاربران مي رساند. اگر اعلانهاي پيج شما توسط كاربران روشن شده باشد، به محض انتشار پستها، يك پيام اطلاع رساني يا notification براي آنها ارسال مي شود؛ در نتيجه سريعا پست شما را مي بينند و با آن، تعامل برقرار خواهند كرد. در نتيجه، وقتي ميزان تعامل كاربران زياد باشد، پست شما به بخش اكسپلور در اينستاگرام مي رود و در بخش فيد، به كاربران نشان داده مي شود. پس اگر بتوانيد كاربران و فالوئرهايتان را ترغيب كنيد كه بخش اعلانها يا notification پيج شما را فعال كنند، سيگنال مثبتي به الگوريتم اينستاگرام فرستاده مي شود كه كابران، مشتاق دريافت پستهاي شما هستند.

    7. كاري كنيد كه كاربران، زمان بيشتري را به محتواي پيج شما اختصاص دهند.

اگر بتوانيد كاري كنيد كه كاربران، زمان زيادي را به محتواهاي پيج شما اختصاص دهند، مي توانيد اميدوار باشيد كه محتواهاي شما به بخش اكسپلور در اينستاگرام مي رود! پس اگر مي خواهيد محتواهايتان به بخش اكسپلور راه پيدا كنند، عكس هاي باكيفيتي بگيريد، ويدئوهاي جذابي توليد كنيد و زير هر پست، يك كپشن جذاب و طولاني بنويسيد كه مخاطبانتان را ميخكوب محتواهاي شما كند و آنها را راضي نگه دارد.

    8. از لايو، استوري، مسابقه و نظرسنجي براي تعامل با كاربران استفاده كنيد.

در دوره نوابغ اينستاگرام، همواره روي اين موضوع تاكيد مي كنم كه شما بليد با قابليتهاي اينستاگرام مانند لايو‌، استوري و…بتوانيد با مخاطبانتان ارتباط برقرار كنيد. هر روز چندين استوري بگذاريد، هر هفته، بين يك الي دو بار از لايو براي تعامل با كاربرانتان استفاده كنيد، در بخش IGTV ويدئو بگذاريد، از باكس سوال و بخش نظرسنجي در استوري هاي خود استفاده كنيد تا شانس بيشتري براي رفتن به بخش اكسپلور در اينستاگرام داشته باشيد.

نكته مهم اين است كه شما بايد بتوانيد كاري كنيد كه كاربران اينستاگرامي، از حضور در اين شبكه اجتماعي و فالو كردن شما تجربه و حس خوبي داشته باشند. اگر بتوانيد اين حس خوب را در كاربران ايجاد كنيد، براي آنها ارزش خلق كنيد، به آنها آموزش دهيد، نكات جديدي به آنها ياد دهيد و سرگرمشان كنيد، شانس زيادي براي رفتن به بخش اكسپلور در اينستاگرام خواهيد داشت.

در اين نوشته از سايت آكادمي فرجي، با روشهاي انتقال پستها به بخش اكسپلور در اينستاگرام آشنا شديد. با قرار گرفتن پستهاي شما در بخش اينستاگرام، افراد بيشتري پستهايتان را مشاهده مي كنند و در نتيجه در جذب فالوئر بيشتر، برندسازي بهتر و انتقال پيام خود موفق تر خواهيد بود. با كمك روشهايي كه در اين نوشته بيان شد، شما مي توانيد پستهاي خود را به بخش اكسپلور اينستاگرام برسانيد و نتيجه مثبت اين كار را مشاهده كنيد.

منبع : آكادمي فرجي