برنامه شبکه 2 سیما در مورد جراحی چاقی

بهترين آموزش هاي دنياي ديجيتال و وب

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

برنامه شبکه 2 سیما در مورد جراحی چاقی

دکتر عطاردی در برنامه شبکه 2 سیما در مورد جراحی چاقی و دیگر مباحث مربوط به آن صحبت کرد؛ دکتر حامد عطاردی فوق تخصص لاپاروسکوپی در تاریخ 21 و 25 فروردین 1401 در برنامه نبض زندگی شبکه دو سیما حضور، و پیرامون موضوعاتی همچون ضرورت درمان چاقی، bmi و بیمه، مقدار کاهش وزن بعد از جراحی چاقی، رژیم غذایی بعد از جراحی و موارد مهم دیگر صحبت کردند.


دکتر عطاردی در برنامه شبکه 2 سیما؛ مشکلات چاقی

دکتر عطاردی در برنامه شبکه 2 سیما با اشاره به ضرورت درمان چاقی گفتند: افرادی که bmi بالای 30 دارند و چاق محسوب میشوند. عمرشان ده سال کمتر از عموم جامعه است که این مسئله بخاطر افزایش فشار خون، چربی، دیابت، کبد چرب ناشی از اضافه وزن در این افراد است.

همه اینها سوای از هزینه های زیادی است که به سیستم درمانی کشور تحمیل میشود ، همچنین این افراد عموما دچار مشکلات اجتماعی و کاهش اعتماد به نفس میشود و از نظر شغلی و استخدام به مشکل برمیخورند.


تقسیم بندی چاقی

فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته همچنین به انواع تقسیم بندی چاقی اشاره کردند و گفتند: ما برای حساب کردن شاخص توده بندی اول وزن مان را بر حسب کیلو گرم تقسیم بر قد بر حسب متر میکنیم جوابی که بدست آوردیم یکبار دیگر تقسیم بر قد بر حسب متر میکنیم، به این صورت bmi ما بدست می آید.

 

تقسیم بندی چاقی مشکلات چاقی برنامه نبض زندگی صدا و سیما

 

افراد طبیعی بی ام آیی بین 18.5 تا 25 دارند ، بی ام آی 25 تا 30 اضافه وزن محسوب میشود و 30 تا 35 چاقی کلاس 1 ، 35 تا 40 چاقی کلاس 2 و 40 به بالا چاقی کلاس 3 محسوب میشود.


bmi و بیمه جراحی چاقی

در ادمه گفتند: افرادی که bmi بالای 35 دارند اگر همراه با فشار خون و بیماری های زمینه ای دیگر باشند باید درمان و تحت عمل جراحی چاقی قرار بگیرند. جراحی افراد bmi بالای 40 را هم همه بیمه ها پوشش میدهند.

ایشان در پاسخ به سوال مجری برنامه که گفتند: آیا همه افراد می‌توانند با ورزش و رژیم غذایی مناسب به شرایط بدنی و وزن ایده آل برسند؟ و شما دقیقا جراحی چه افرادی را الزامی میدانید.

 

محاسبه شاخص توده بدنی محاسبه آنلاین شاخص توده بدنی bmi

گفتند: تقریبا 70 درصد علت چاقی ژنتیکی است و تنها 30 درصد آن به شرایط محیطی بستگی دارد اما به طور کلی از بی ام آی 25 تا 35 جراحی چاقی توصیه نمیشود. بلکه اصلاح الگو غذایی و تحرک بدنی لازم است که درمورد اصلاح الگو غذایی سعی کنند تا گرسنه نشدند سراغ غذا خوردن نروند و قبل سیری از غذا دست بکشند. هر لقمه را حداقل 20 بار بجوند و از ریزه خواری پرهیز کنند
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.