آرشیو بهمن ماه 1401

بهترين آموزش هاي دنياي ديجيتال و وب

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی چیست؟ به طور کلی بینی‌ها به دو دسته بینی‌‌ گوشتی و بینی‌‌ استخوانی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها خصوصیات خاص خود را دارند. اما جراحی بینی گوشتی چگونه است؟ در این مقاله ما علاوه بر توضیح خصوصیات بینی گوشتی، عکس قبل و بعد عمل بینی گوشتی (عکس عمل بینی گوشتی و پهن)، عمل بینی گوشتی زنانه طبیعی، لیست مهم‌ترین مراقبت بعد از عمل بینی گوشتی (نحوه چسب زدن بینی گوشتی) و چند نمونه عکس عمل بینی گوشتی طبیعی را آورده‌ایم. همچنین به این سوال پاسخ داده‌ایم که آیا بینی گوشتی بعد از عمل بازگشت پذیر است؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

 از اصلی‌ترین ویژگی بینی‌ گوشتی می‌توان به پهن و گرد بودن نوک بینی اشاره کرد که با عنوان عمل بینی گوشتی پهن و یا عمل بینی گوشتی سرگرد شناخته می‌شود. در زمان انجام عمل بینی گوشتی، پوست و غضروف بینی یکی از فاکتورهای مهم در جراحی است چرا که هر چقدر پوست بینی ظریف‌تر و غضروف آن مستحکم‌تر باشد نتیجه جراحی مطلوب‌تر خواهد شد.

بینی گوشتی می‌تواند علاوه بر مقداری چربی و پوست ضخیم، دارای قوز استخوانی هم باشد. پزشک با ارزیابی این فاکتورها متوجه نوع بینی و در نتیجه اعمال تغییرات لازم بر روی آن خواهد شد.

 

از دیگر مشخصات بینی‌ های گوشتی می‌توان به داشتن پوست ضخیم و غضروف ضعیف در آن اشاره کرد که این مسئله در زمان جراحی علتی برای پیوند غضروف جهت مقاومت استخوان بینی است.

به علت داشتن غضروف ضعیف در این نوع از بینی‌ها، گاهی اوقات جراح برای تقویت بافت‌های بینی از پیوند غضروف‌ گوش و یا دنده خود بیمار استفاده می‌کند. چنانچه غضروف بیمار برای انجام این کار مناسب نباشد از غضروف‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

 

عکس قبل و بعد عمل بینی گوشتی (عکس عمل بینی گوشتی و پهن)

در ادامه چند نمونه عکس از جراحی بینی گوشتی را مشاهده خواهید کرد، که با توجه به این تصاویر می‌توانید بسیار راحت‌تر برای انجام جراحی بینی خود اقدام کنید. عکس عمل بینی گوشتی طبیعی که یکی از محبوب‌ترین نوع جراحی بینی گوشتی است را مشاهده می‌کنید

به طور قطع با مشاهده نمونه بینی گوشتی بعد از عمل که توسط پزشکان مختلف جراحی شده است، می‌توانید بهترین تصمیم را در زمینه جراحی خود بگیرید.

عمل بینی گوشتی چگونه است؟ (مراحل عمل بینی گوشتی)

افرادی که قسمت پایین بینی آن‌ها نسبتا پهن‌ بوده و پوست بینی آنها ضخیم‌تر است و همچنین نوک بینی گرد و سر پایین دارند باید عمل بینی گوشتی انجام دهند.
تفاوت بینی گوشتی و استخوانی بسیار واضح است و آن را می‌توان به راحتی از روی ویژگی‌های منحصر بفردی که در ظاهر بینی دارند تشخیص داد.

۰ ۰