آرشیو مهر ماه 1399

بهترين آموزش هاي دنياي ديجيتال و وب

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تاثير سامانه پيامكي در كسب و كارهاي آنلاين

شايد شما هم مانند خيلي از مردم فكر كنيد كه فرستادن پيامك تبليغاتي يكي از بدترين انواع تبليغات در جهان است و فيدبك آنچناني به همراه نخواهد داشت؛ اما اينطور نيست. متخصصان بازاريابي و كساني كه تجربه زيادي در بازاريابي و جذب مشتري به شيوۀ پيامكي دارند، بازاريابي پيامكي را يكي از زودبازده ترين و سودآورترين روش هاي بازاريابي مي دانند.

نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه بازاريابي پيامكي اگر به درستي و با رعايت اصول و قوانين به كار گرفته نشود، نه تنها برايتان سودي نخواهد داشت، بلكه تاثيرات منفي نيز روي كسب و كارتان خواهد داشت.

 

اما چرا بازاريابي پيامكي اين قدر مهم است؟

در اين بخش قصد داريم دربارۀ آثار مثبت تبليغات پيامكي و استفاده از سامانه پيامكي در كسب و كار با شما صحبت كنيم. تاثيرات كه داشتن سامانه پيام كوتاه براي هر كسب و كاري را به امري ضروري تبديل مي كند.

با استفاده از سامانه پيامكي كسب و كارتان را معرفي مي كنيد

يكي از چالش هاي هر كسب و كاري در ابتدا، شناخته شدن در بين مردم است. بسته به نوع كسب و كاري كه داريد، روش هاي متفاوتي -از ايميل ماركتينگ گرفته تا فعاليت در شبكه هاي اجتماعي- مي تواند در جهت برندينگ شما مورد استفاده قرار بگيريد. اما يكي از روش هايي كه در بيشتر كسب و كارها جواب مي دهد، معرفي كسب و كار از طريق ارسال پيامك است.

اگر كسب و كار كوچكي داريد و مي خواهيد در يك يا چند منطقه مشخص شناخته شويد، مي توانيد از امكان ارسال پيامك انبوه بر اساس شهر استفاده كنيد. اگر هم كسب و كارتان به منطقه خاصي محدود نمي شود مي توانيد پيامك انبوه را بر اساس ويژگي هاي مخاطبان هدف (از جمله سن، جنيست و شغل) ارسال كنيد.

 

از سامانه پيام كوتاه براي اطلاع رساني استفاده مي كنيد

قول مي دهم اگر همين الان اينباكس موبالتان را باز كنيد با تعداد زيادي پيامك تبليغاتي، با موضوعات مختلف روبرو خواهيد شد. برخي از اين پيامك ها، با هدف اطلاع دادن يك كد تخفيف جديد، يا اعلام رويدادهاي پيش رو براي شما ارسال شده اند.

فايده اي كه اينكار دارد اين است كه برند شما به مرور در ذهن مخاطبان مي ماند و چه بسا ممكن است منتظر پيامكي هاي تبليغاتي شما و اعلام كد تخفيف براي خريد از سايت يا استفاده از خدمات بمانند.

فقط دقت كنيد كه ارسال پيامك تبليغاتي نيازمند زمان بندي مناسب و حساب شده است. اطلاعات بيشتر درباره زمانبندي ارسال پيامك را در مقاله «اهميت زمان ارسال در بازاريابي پيامكي» را بخوانيد. 

از سامانه پيامكي براي هماهنگي قرارها و جلسات استفاده مي كنيد

اگر شركت يا اداره بزرگي داشته باشيد حتما در جريانيد كه هماهنگي جلسات و قرارها با مراجعان كار آساني نيست. يكي از كارهايي كه مي توانيد براي نظم دادن به قرارها بكنيد، يادآوري تاريخ و ساعت جلسات با استفاده از سامانه پيامكي است. پيشنهاد مي كنم مقاله راهنماي انتخاب بهترين پنل اس ام اس را حتما بخوانيد.

با قابليت هايي كه سامانه پيامكي دارد مي توانيد مخاطبانتان را گروه بندي كنيد، متن پيامكي كه مي خواهيد ارسال شود وارد سامانه كنيد، زمان و تاريخ ارسال را تعيين كنيد و باقي كارها را به عهدۀ سامانه پيامكي بسپاريد. 

با استفاده از سامانه پيامكي نظرات مشتريان را جويا مي شويد

يكي از مراحل پيشرفت و قرار گرفتن در مسيري رو به رشد، آناليز پيوسته و بررسي مدام نقاط و ضعف و قوت است. براي اينكه بدانيد مشتري ها چه نظري درباره شما دارند يا اصلاً از نحوه ارائه خدمات و محصولات شما راضي هستند يا نه، لازم است كه به شكل مستقيم يا غير مستقيم نظرسنجي برگزار كنيد.

برگزار كردن نظرسنجي با استفاده از سامانه ارسال پيام كوتاه يكي از روش هاي فيدبك گرفتن از مشتريان است. با استفاده از اين امكان هم مي توانيد مشتريان خود و نيازهاي آن ها را بيشتر بشناسيد و بدانيد كه براي رفع نيازهاي آن ها بهتر است چه رويكردي در پيش بگيريد. 

 

مسابقه برگزار مي كنيد

برگزاري مسابقات پيامكي شايد براي هر برند و كسب و كاري كار درستي نباشد، اما هنوز هم هستند كسب و كارهايي كه با استفاده از مسابقات پيامكي مشتريان جديد جذب مي كنند و فروش خود را افزايش مي دهند. براي مثال دعوت از مخاطبان براي ارسال گزينه صحيح يك سوال (كه آن را در شبكه هاي اجتماعي يا تلويزيون مطرح كرده ايد) باعث مي شود تعامل شما با مخاطبان افزايش يابد و از آن مهم تر، ليست از شماره هاي طلايي داشته باشيد. شماره هاي طلايي به شماره هايي مي گويند كه مالك آن ها مشتريان بالقوه شما هستند. اين افراد نسبت به تبليغات شما واكنش نشان داده اند و حاضر شده اند شماره تلفنشان را در اختيار شما بگذارند؛ پس مي توان روي آن ها براي خريد حساب كرد.

آماري تكان دهنده از ميزان اثربخشي بازاريابي پيامكي

خب، حالا كه تا حدودي با فايده هاي داشتن سامانه ارسال پيامك در كسب و كار آشنا شديد بد نيست آماري از ميزان اثربخشي پيامك هاي تبليغاتي نيز دستتان باشد.

  • حدود 98% از پيامك هاي تبليغاتي ديده مي شوند.
  • به طور ميانگين هر فرد روزانه 150 بار به صفحه موبايلش نگاهي مي اندازد.
  • گوشي هاي موبايل به طور ميانگين 14 ساعت در روز، در فاصلۀ كمتر از يك متري ما قرار دارند. 
  • 75% مردم از كوپن هاي تخفيفي كه برايشان ارسال شود استقبال مي كنند.
  • 22% از كوپن هاي تخفيفي كه ارسال شده اند، حداقل با يك دوست به اشتراك گذاشته مي شوند.
  • ميانگين زمان واكنش به پيام كوتاه حدود 90 ثانيه است. در صورتيكه ميانگين زمان واكنش به ايميل در حدود 2.5 روز است.
  • 83% مردم از دريافت 2 پيامك تبليغاتي در ماه نه تنها ناراحت نمي شوند بلكه راضي هم هستند.

سخن آخر...

سخن ها درباره بازاريابي پيامكي زياد است و نمي شود در يك مقاله تمام مزايا، معايب، ويژگي ها و اصول آن را فراگرفت. اما اگر دوست باشيد اين مباحث را عميق تر دنبال كنيد و با اصول بازاريابي پيامكي به طور كامل آشنا شويد، پيشنهاد ميكنم سري به وبلاگ ملي پيامك بزنيد.

 

منبع

قدم هايي كه براي طراحي سايت بايد برداريد!

طراحي سايت امروزه از اهميت بالايي برخوردار است؛ فرض كنيد فردي اسم شركت شما را شنيده و مي‌خواهد در مورد شما بيشتر بداند، او پيش از هر اقدام ديگري، در فضاي اينترنت جستجو مي‌كند. وقتي در اينترنت نامي از شما پيدا نكند در نتيجه دلسرد مي‌شود و نام شركت شما را رفته‌رفته فراموش خواهد كرد. طراحي سايت امري فني و پيچيده است و نمي‌توان آن را به هر كسي سپرد. براي اينكه يك وب سايت از صفر به صدِ خود برسد، تيم‌هاي مختلفي مشغول كار روي آن خواهند بود؛ از تيم گرافيك گرفته كه نخستين قدم‌هاي ساخت وب سايت را بر مي‌دارد تا تيم توليد محتوا كه وب‌ سايت شما را تكميل و به‌روز مي‌كند، به همين دليل است كه اكثر كارشناسان طراحي سايت را تلفيقي از هنر و فن مي‌دانند. 

طراحي سايت ارزان

اگر شركتي نوپا با بودجه‌اي اندك هستيد، براي گسترش كسب و كار خود در فضاي اينترنت به شما طراحي سايت ارزان را پيشنهاد مي‌كنيم. طراحي سايت سريع به شما كمك مي‌كند تا با كمترين سرمايه و در كوتاه‌ترين زمان، صاحب يك سايت آماده فروشگاه اينترنتي شويد. تيم طراحي سايت فردا ديجيتال مي‌تواند با تحويل يك وب سايت آماده‌ي وردپرس، به شما كمك كند تا بتوانيد محصولاتتان را در وب سايت فروشگاهي آماده‌ي خود به‌فروش برسانيد. پس زمان را از دست ندهيد و همين الان با مشاوران ما تماس حاصل كنيد.

 

هزينه‌ي خدمات توليد محتوا توسط گروه فردا ديجيتال

بايد بدانيد كه توليد محتوا قلب تپنده‌ي هر سايتي محسوب مي‌شود. در نتيجه بايد به آن توجه ويژه‌اي داشت و ارزش آن را پايين ندانست. تعرفه‌ي خدمات توليد محتوا براي هر نوع سايت به شكل مختلفي محاسبه مي‌شود؛ براي مثال تعرفه‌ي خدمات توليد محتوا براي سايت‌هاي فروشگاهي براساس تعداد محصول آن‌ها محاسبه خواهد شد يا براي سايت‌هاي شركتي تعداد مقالات، معيار محاسبه‌ي قيمت توليد محتوا است.

در حال حاضر فردا ديجيتال اين آمادگي را دارد تا اعلام كند انواع خدمات توليد محتوا اعم از توليد محتوا براي شبكه‌هاي اجتماعي، توليد محتواي ويدئويي، توليد محتواي عكسي و … را انجام مي‌دهد.

طراحي فروشگاه اينترنتي

طراحي فروشگاه اينترنتي از آن جايي رونق گرفت كه كسب و كارها از حالت آفلاين به سمت آنلاين شدن حركت كردند و امروز ما شاهد اين هستيم كه ديگر مردم براي خريد هر وسيله‌اي به مغازه مراجعه نمي‌كنند و تنها با چند كليك ساده فرآيند خريد جنس مورد نظرشان را انجام مي‌دهند، از همين رو بسياري از كسب و كارها علاوه بر ادامه‌ي فعاليت‌هاي خود به‌صورت سنتي، وارد فضاي ديجيتال شدند.

با بيشتر شدن رقابت فروشگاه‌ها در فضاي ديجيتال، هم‌اكنون وارد شدن به اين حوزه كار آساني نيست. فرض كنيد ديگر چه شركتي مي‌تواند با فروشگاه‌هايي نظير ebay و Amazon رقابت كند؛ شركت‌هايي كه اقتصاد كشوري مانند آمريكا به آن‌ها وابسته است. به همين منظور وقتي مي‌خواهيد وارد دنياي فروشگاه‌هاي آنلاين شويد؛ بايد طراحي سايتتان فوق‌العاده خلاقانه باشد، در نتيجه بايد طراحي سايتتان را به يك طراح چيره‌دست بسپاريد.

چگونگي همكاري با يك شركت سئو

براي برون‌سپاري سئوي خود، دو راه پيش رو خواهيد داشت:

يك) سپردن سئوي سايت خود به فريلنسرها

دو) سپردن سئوي سايتتان به يك شركت بهينه‌سازي سايت

شركت هاي خدمات سئو با داشتن چندين كارشناس مجرب مي‌توانند سئوي سايت شما را در مدت‌زمان كمتري بهبود ببخشند و رتبه‌ي وب سايتتان را در نتايج سرچ گوگل به‌طور چشمگيري ارتقاء دهند، به همين دليل هم هزينه‌ي بهينه‌سازي سايت اين‌گونه شركت‌ها بسيار بيشتر از فريلنسرها است؛ البته فراموش نكنيد كه شركت‌هاي سئو اكثرا داراي مجوز از وزارت صنعت و معدن هستند و به‌صورت مستقيم نمي‌توانند سر شما را كلاه بگذارند؛ اما نكته‌اي كه در كار با اين‌گونه شركت‌ها بايد به آن توجه كنيد، ليست هزينه‌هاي پرداختي از جانب شما است؛ گاهي بعد از عقد قرارداد و واريز مبلغ توافق شده برخي از اين شركت‌ها از شما طلب هزينه‌ي جداگانه براي اقدامات اضافه بر سازمان خود مي‌كنند؛ اما بايد توجه داشته باشيد كه اقدامات اضافه بر سازماني وجود ندارد!

 

 

پشتيباني سايت، شرط بقاي وب سايت شما

پشتيباني سايت مانند خدمات پس از فروش است و هر شركتي كه طراحي سايت يا طراحي فروشگاه اينترنتي انجام مي‌دهد؛ موظف است كه خدمات پشتيباني سايت نيز ارائه دهد. حال بگذريم از اين موضوع كه برخي از چنين شركت‌هايي تنها يك قالب آماده تحويل مشتري مي‌دهند و هيچ مسئوليتي نيز در قبال پشتيباني از آن قبول‌ نمي‌كنند؛ اما استراتژي ما بدين صورت است كه مسئوليت محصولي را كه تحويل مشتري مي‌دهيم، قبول مي‌كنيم. يك وب سايت بعد از آماده شدن براي ورود كاربران، مي‌تواند دچار خطاها يا نقص‌هاي متعددي شود كه دلايل مختلفي دارد، يكي از اين دلايل، حرفه‌اي نبودن كدهاي نوشته شده در طراحي وب سايت است، دليل ديگر مي‌تواند به روز نبودن سي ام اس ( قالبي كه سايت توسط آن طراحي شده است) باشد، به همين دليل است كه مي‌گوييم براي داشتن وب سايت، سراغ هر كسي نمي‌توان رفت. افت ناگهاني سرعت، يكي ديگر از مشكلاتي است كه امكان رخ‌دادن آن وجود دارد، در اين زمان ممكن است مشكل از هاست ضعيف شما يا هك شدنتان باشد كه در صورت نداشتن پشتيبان سايت بايد خودتان را براي روبه‌رو شدن با مشكلاتي جدي آماده كنيد.

منبع : زوميت

تبليغات گوگل چيست و چگونه به رشد كسب و كارتان كمك مي كند؟

اگر به تازگي وارد دنياي بازاريابي ديجيتال شده ايد، خوش آمديد. راستي چه چيزي باعث شد اين قدر دير تصميم به استفاده از تبليغات در گوگل بگيريد؟
بازاريابي ديجيتال ميدان جنگ جديدي است كه در آن جنگ برندها (علامت هاي تجاري) برقرار است.
روزهايي كه آگهي هاي بازرگاني تلوزيوني، بيلبوردها و تبليغات (بي كلام) روزنامه ها، موثر ترين راه براي شناخت يك محصول بود ديگر گذشته است.

همه‌ي اين تبليغات در حال حاضر به صورت آنلاين صورت مي گيرد، و اين چيز خوبيست!

تبليغات آنلاين به ما فرصتي داده است تا پيام هاي تبليغاتي را به سمت نقاطي كه تبليغات در آن ها بسيار موثر است هدف گيري كنيم.

تبليغات گوگل در نتايج جستجوي گوگل، شبكه نمايش، يوتيوب، گوگل پلي و ديگر سرويس‌هاي آن، تجربه‌ي فوق‌العاده‌اي از تبليغات هدفمند را ايجاد كرده است كه شما مي توانيد از پتانسيل كامل آن حداكثر استفاده را ببريد.

 

اما ممكن است بپرسيد چرا گوگل؟

گوگل محبوب ترين و قدرتمند ترين موتور جستجو در اين سياره است. در مورد آن فكر كنيد، هنگامي كه شما مجبور به جستجو كردن در وب هستيد، نمي گوييد "دارم توي وب جستجو مي‌كنم" بلكه مي گوييد "دارم گوگل مي‌كنم."

تقريبا بازار جستجو در انحصار گوگل است. به طوري كه از نام آن به عنوان فعل براي عمل مورد نظر جستجو استفاده مي كنيم.

اگر شما در گوگل تبليغات نمي كنيد، فرصتي طلايي براي افزايش آگاهي از برندتان و جذب مشتري را از دست مي دهيد.

هزينه تبليغات در گوگل توسط تبليغ‌كنندگان و به صورت مزايده‌اي تعيين مي‌شود. اما در برخي كلمات كليدي كه رقابت زيادي وجود دارد، هزينه كليك بالا است. (رقابت بالا نشان مي‌دهد كه اين نوع تبليغات واقعا جواب مي دهد!)

بنابراين، براي مشاهده ي موفقيت بالا در دنياي تبليغات گوگل، شما واقعا بايد طرف خودتان (تبليغات گوگل ادز) را بشناسيد.

اين همان چيزيست كه اين مقاله به آن مي پردازد.

 

اصلا تبليغات گوگل چيست؟

ممكن است تا به حال در مورد تبليغات گوگل، بيشتر نام رايج تر قبلي آن، يعني Google AdWords را شنيده باشيد. گوگل در اواسط سال 2018 تصميم به تغيير نام سرويس تبليغاتي خود گرفت و اكنون نام آنGoogle Ads  است.

گوگل ادز يك سرويس آنلاين است كه به شما اجازه مي دهد تا تبليغات خود را كه در موتور جستجوي گوگل يا شبكه نمايش (Display Network) به نمايش بگذاريد.

تبليغات جستجوي گوگل مشابه نتايج جستجوي معمولي گوگل هستند و معمولا قبل از نتايج اصلي ظاهر مي شوند.

اين روش در مقابل بهينه سازي موتور جستجو (SEO) كه در آن بازگشت سرمايه مي تواند تا شش ماه به طول بيانجامد، يك راه عالي براي نتيجه گيري سريع است.
اين به اين معنا نيست كه بگوييم SEO بد است. SEO هنوز هم بخش مهمي از دنياي بازاريابي ديجيتال است. اما اينكه تبليغات گوگل سريعتر نتيجه مي دهد، چيز ديگريست!
در صفحه نتايج جستجوي گوگل، شما مي توانيد بفهميد كه كدام نتايج مربوط به نتايج ارگانيك جستجو هستند و كدام تبليغات گوگل هستند؟ چرا كه تبليغات با يك مربع سبز كوچك كه داخل آن عبارت "آگهي"  نوشته شده است مشخص مي‌شود.

تبليغات بنري گوگل به منظور جلب توجه كاربران و پيوند دادن آنها به يك صفحه يا وب سايت كه در آن امكان جذب مشتري وجود دارد، ايجاد مي‌شوند.

تبليغات بنري هم در سرويس‌هاي خود گوگل و هم از طريق شبكه ي نمايش گسترده  ((Google Display Network نمايش داده مي‌شود. شبكه نمايش گوگل شامل ميليون ها وب سايت است كه موافقت كرده اند تا تبليغات گوگل را در صفحات خود بر اساس رفتارهاي خريد و جستجوي بازديد كنندگان سايت، نمايش دهند.

تبليغات جستجوي گوگل

شبكه‌ي جستجوي گوگل متداول ترين نوع آگهي هاي Google Ads است و از جمله سرويس هاي آن است كه بيشتر با آن در ارتباط است.

تبليغات جستجوي گوگل بر اساس يك مدل پرداخت كليكي روي تبليغات كار مي كند، به اين معني كه تبليغ كنندگان به ازاي هر بار كليك مشتري احتمالي بر روي آگهي خود پول پرداخت مي كنند.

اگر هدف كمپين شما اطلاع رساني باشد، آگهي ها نيز مي توانند به گونه اي تنظيم شوند كه پرداخت به ازاي هر بازخورد صورت گيرد.

مصرف كنندگان كليد واژه اي را در گوگل جستجو مي كنند و پس از آن تبليغات مربوطه بر اساس آنچه كه آنها به دنبال آن مي گشتند، نشان داده مي شود.

آگهي هاي جستجوي گوگل براساس قيمت پيشنهادي شما در مقايسه با رقبا نشان داده مي شود. اما اين همه ي آن چيزي نيست كه در اين فرايند وجود دارد.


گوگل در هنگام تعيين ترتيب (رتبه آگهي‌ها) چندين عامل را در نظر مي گيرد. مبلغ پيشنهادي براي تبليغات كه توسط تبليغ كننده مشخص مي‌شود، مهم است، اما مرتبط بودن آگهي مورد نظر به همراه كيفيت آن نيز نقش مهمي دارد.

كيفيت صفحه ي فرود و مرتبط بودن، عوامل مهمي هستند كه به شما امكان مي دهد در صدر نتايج جستجوي گوگل ظاهر شويد.

مهم است كه اطمينان حاصل كنيد كه شما براي كليك هاي نامرتبط پول نمي دهيد.
خوشبختانه، در گوگل ادز به خوبي مي تواند پيشرفت كمپين‌هاي تبليغاتي خود را دنبال كنيد.

از طريق سيستم گزارش گوگل ادز، مي توانيد ببينيد كه چند نفر آگهي را ديده اند، چند نفر روي آن آگهي كليك كرده اند و چه تعداد از اين كليك ها با استقبال مشتري براي خريد مواجه شده اند.
اين امر به شما كمك مي كند تا بودجه ي بازاريابي خود را به حداكثر برسانيد.

تبليغات در گوگل: رتبه اول را مي‌خواهم! چگونه گوگل مكان تبليغ را تعيين مي كند؟

همانطور كه گفته شد، مبلغ پيشنهادي كه شما به ازاي هر كليك پرداخت مي كنيد در تبليغات گوگل مهم است. درك اين مفهوم، نسبتا ساده است. با توجه به اينكه كليك هاي نامعتبر براي شما سودي ندارد، گوگل اين كليك‌ها را مي‌بايد و هزينه‌اي به ازاي آنها از شما كسر نمي‌كند.

استراتژي هاي قيمت‌گذاري مختلفي در گوگل ادز وجود دارد كه مي توان از آنها براي به حداكثر رساندن بازگشت هزينه ي تبليغات يا هزينه ي كليكي تنظيم كرد. تبليغ كنندگان همچنين مي توانند يك استراتژي قيمت گذاري خودكار را براي به حداكثر رساندن كانورشن ها (تبديل بازديدكنندگان سايت به ليد يا مشتري) تنظيم كنند.

هنگام قيمت گذاري طبق كلمات كليدي، مبالغ پيشنهادي مختلفي روي واژگان متفاوت اعمال مي شود. همه ي اين ها به اينكه چه كلمات كليدي بيشتر ارزش دارند، ختم مي‌شود. واژگان با ارزش تر، پيشنهادات بالاتري را دريافت مي كنند. اين نيز يك مفهوم ساده است.

گوگل داراي ابزاري به نام كيورد پلنر (Google Keyword Planner) است كه پيشنهاداتي را به شما ارائه مي دهد و همچنين به شما مي گويد كه اين واژه چقدر مقرون به صرفه و رقابتي است. اما براي اينكه بتوانيد پيشنهاد قيمت موثرتري داشته باشيد، نياز به استراتژي بيشتري خواهيد داشت.

قوانين خودكار را مي توانيد از طريق داشبورد تبليغات آگهي (Google Ads) خود تنظيم كنيد كه به شما اجازه مي دهد محتواي خود را به طور موثر بهينه سازي كنيد.

 

 

امتياز كيفيت در گوگل ادوردز چيست؟

 

امتياز كيفيت (Quality Score) معياري است كه توسط گوگل جهت تعيين مرتبط بودن و مفيد بودن تبليغ براي كاربر استفاده مي‌شود. موارد تاثيرگذار بر كواليتي اسكور عبارتند از: نرخ كليك يا CTR (نسبت كليك به نمايش تبليغ)، مرتبط بودن كلمات كليدي با تبليغ و تجربه كاربر از صفحه فرود. امتياز كيفيت عددي بين 1 تا 10 است و هر چقدر امتياز كيفيت شما بالاتر باشد بهتر است و باعث بهبود جايگاه تبليغات و كاهش هزينه‌ها مي‌شود.

رتبه تبليغ (Ad position) در گوگل چيست؟

رتبه تبليغ در گوگل به جايگاه تبليغ در صفحه نتايج گوگل اطلاق مي‌شود. اين رتبه بر اساس حداكثر هزينه پيشنهادي براي هر كليك و امتياز كيفيت تعيين مي‌شود. ميانگين رتبه تبليغات نمايش داده شده شما در گوگل ادوردز به صورت Avg Position نمايش داده مي‌شود.

رابطه امتياز كيفيت و CPC:

امتياز كيفيت و CPC از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند؛ چرا كه اين دو معيار، در كنار هم موقعيت تبليغ در نتايج جستجوي گوگل را مشخص مي‌كنند.

شبكه نمايش گوگل يا Google Display Network چيست؟

شبكه نمايش گوگل (Google Display Network) يا به اختصار GDN يك شبكه بسيار بزرگ از سايت‌هايي است كه به گوگل اجازه مي‌دهند، تبليغات افراد را در آن قرار دهد. Display Network به شما كمك مي‌كند به بيش از 90 درصد از كل كاربران اينترنت دسترسي داشته باشيد. هزينه هر كليك در شبكه نمايش معمولا ارزان‌تر از شبكه جستجو است و البته نرخ كليك نيز معمولا كمتر است.

گروه تبليغاتي يا ادگروپ (AdGroup) چيست؟

براي دسته بندي كلمات كليدي، تبليغات و صفحات فرود مي‌توانيد آنها را در كمپين‌ها و ادگروپ‌هاي متفاوت قرار دهيد. در صورتي كه كمپين‌هاي گوگل ادوردز خود را با ساختار قوي ايجاد كنيد، احتمال افزايش كواليتي اسكور كلمات كليدي شما بيشتر خواهد بود. به ياد داشته باشيد كه نبايد تمامي كلمات كليدي خودتان را در يك ادگروپ قرار دهيد. آنها را با توجه به نوع كلمات كليدي، دسته‌بندي محصولات يا خدمات و اهدافي كه در زمينه تبليغات داريد در ادگروپ‌هاي مختلف سازماندهي كنيد.

مداد رنگي فابر كاستل

اصول اصلي هنر در مورد تمام هنرهاي گياه شناسي صدق مي كند. با دقت مشاهده كنيد با يك نقاشي عالي شروع كنيد. فرم را بطور كامل توسعه دهيد رنگ و بافت و جزئيات را اضافه كنيد. تفاوتهاي اساسي كه در ايجاد هنر گياه شناسي با آنها روبرو مي شويم ، ديدگاه منحصر به فرد خودمان و انتخاب رسانه ها است. مد رنگ مورد علاقه من مداد رنگي است. آنها از محدوده رنگ عظيمي برخوردار هستند ، شفاف هستند ، بنابراين مداد رنگي فابر كاستل جلوه هاي نوري بسيار خوبي را مي دهند ، براي استفاده در اين زمينه قابل حمل هستند و نسبتاً ارزان قيمت هستند. براي كساني از شما كه در مداد رنگي كار نكرده ايد ، اين كمي آغازگر مواردي است كه مي خواهيد بدانيد براي ايجاد آثار هنري مداد رنگي موثر است.

 

بگذاريد يك مرور سريع از مواد اساسي داشته باشيم: _

مداد رنگي ۲۴ رنگ فابر كاستل

تيزكن - تيزكن برقي كه برقي و برقي نگه داشته شده است. يك تيزكن را با عملكرد صاف و متوقف كردن انتخاب كنيد ، زيرا به محض تنظيم يك نكته خوب متوقف مي شود. من تيزكن هاي مداد رنگي فابر كاستل را دوست دارم. _

 

پاك كن زانو - در درجه اول براي بلند كردن رنگ استفاده مي شود. _

بر روي پاك كن پلاستيكي سفيد كليك كنيد - با نوك كامل پاك كنيد يا لبه هاي تيز براي بلند كردن كنترل ايجاد كنيد. _

پر - پر پرواز بزرگ -

كاغذ - كاغذ آبرنگ با فشار داغ مداد رنگي فابر كاستل. _

مدادهاي رنگي: تمام مدادهاي رنگي رنگي در يك محيط هستند كه به شما امكان مي دهد يك نقطه را شكل داده و رنگدانه را اعمال كنيد. 4 نوع مداد معمولي وجود دارد. براي هر مداد رنگي ، دو مارك مداد را كه اغلب از آنها استفاده مي كنم ذكر كرده ام

مداد رنگي فابر كاستل ۴۸ رنگ

موم مداد رنگي فابر كاستل؛ حالت متوسط و خامه اي متوسط ، طيف وسيعي از رنگ. شكوفه موم با هر مداد متوسط مومي ممكن است رخ دهد ، اما در صورت بروز قابل كنترل است.

روغن (Faber Castell Polychromos، Lyra Rembrandts)؛ مدادهاي روغني معمولاً در محدوده سخت متوسط قرار دارند. من از Polychromos استفاده مي كنم. آنها اعتياد آور هستند! آنها حالت خامه اي دارند و با ساير وسايل رنگ آميزي مداد رنگي خوب تركيب مي شوند.

صمغ عربي: (آبرنگهاي منشوري مداد رنگي فابر كاستل هر هنرمند CP مي تواند از يك مداد آبرنگ بهره ببرد. من مدادهاي WC InkTense Derwent را دوست دارم. رنگ ها شديد هستند اگرچه رنگ هاي محدودي در دسترس هستند. همچنين يك مداد مناسب را در طيف وسيع تري از رنگ ايجاد مي كند. در حالت خشك ، اين مداد رنگي فابر كاستل از سختي متوسط برخوردار بوده و ضخامت خوبي دارند.

گچ (Stabilo Carbothello، Koh-I-No Giaconda)؛ رنگدانه هاي مداد پاستيل مانند هر پاستيل ديگر ، در گچ سوار مي شوند ، اما در يك بسته بندي مداد دستي قرار دهيد! Carbothello سخت است ، Giacondas كمي نرم تر است.

همه انواع مدادهاي رنگي را مي توان با هم تركيب كرد ، با اين حال ، مخلوط روغن با رنگ روشن و موم مي توانند لجن حاصل شوند. مدادهاي پاستيل ممكن است در برابر رنگ آميزي با مداد رنگي فابر كاستل موم يا روغن مقاومت كنند و همه تركيبات قبل از شروع نقاشي بايد روي كاغذ مناسب آزمايش شوند. مدادها بايد سبك باشند ، طيف وسيعي از رنگ ها را تهيه كرده و كنترل كيفيت خوبي دارند. بررسي كنيد كه محورها متمركز هستند و مطمئن شويد كه هر دو نيمه از بسته بندي هاي چوبي يكسان هستند. مدادهاي مستقيم براي هميشه دوام مي آورند ، آنهايي كه كج نيستند! دانستن اصول مطلوب در مداد رنگي مهم است ، يا شما نتايجي را كه براي آن اميدوار هستيد حاصل نكنيد. بياييد با نگه داشتن و تيز كردن مداد شروع كنيم:

 

نحوه نگه داشتن مداد رنگي فابر كاستل:

 

در سمت: براي توليد شستشوها ، مخصوصاً در مناطق بزرگ ، از نقطه كاملاً جانبي در كنار هم استفاده كنيد.

 

بيضي عملكردي: با گرفتن يك سكته مغزي يا دو مورد روي كاغذ قراضه ، كمي از آن نقطه را خاموش كنيد. سپس با استفاده از فشار ملايم ، مداد را در حالت نوشتن راحت نگه داريد.

 

نكته: دستگيره گشاد ، تقريبا عمودي براي استفاده از نوك ريز. مرتباً تيز كنيد.

 

اقدامات شارپ كردن: در حالي كه از مداد استفاده مي كنيد ، مرتباً چرخش دهيد تا به تيزترين قسمت نقطه برسيد. مرتباً تيز كنيد. ضربه اي سريع به تيزكن برقي نقطه را بازنشاني مي كند ، يا مي توانيد براي تيز كردن نقطه از دستگيره فلزي استفاده كنيد.

 

سكته هاي اصلي: چندين روش ساخت علائم با هم تركيب مي شوند تا طيف وسيعي از روش هاي كاربرد را ارائه دهند.

 

شستشو: از سمت نقطه مداد استفاده كنيد تا شست و شوهاي سبك و بزرگ ايجاد شود.

 

خط: خطوط منفرد كه در كنار هم قرار گرفته اند براي نمونه هاي خطي بسيار صاف مانند برگهاي لاله بسيار مفيد هستند. سكته هاي مغزي بايد از خط سطح استفاده كنند.

 

تكان خوردن مداد رنگي فابر كاستل سكته هاي مدور كوچك (قطر 1/4 اينچ) پوشش مضاعف را فراهم مي كند و براي شروع بافت هاي جالب آماده است.

بيضي: بيضي كوچك مسطح (1/8 اينچي يا كمتر) كارگاه هاي مديريت مداد رنگي كنترل شده هستند. آنها به شما اجازه مي دهند يك منطقه بزرگ يا منطقه كوچك را به رنگ كاملاً صاف بپوشانيد.

 

مقياس فشار: فشار بيش از حد باعث ايجاد موم ، شكوفه موم يا از بين رفتن دندان كاغذ مي شود كه لايه بندي بيشتر غيرممكن است. بياييد مقياس فشار تخيلي را از 0 تا 5 ايجاد كنيم. صفر يك زمزمه است. 2 فشار نوشتن معمولي هنگام استفاده از يك مداد گرافيتي است و هيچ شيار در كاغذ ايجاد نمي كند. بيشتر كار CP با شروع از 1 انجام مي شود و از 2.5 خارج مي شود ، به جز مناطقي كه نياز به سوزش شديد دارند (روكش روي مداد در تمام ناحيه هايي با رنگ محلي ، براي مخلوط كردن رنگ بدون كاغذ سفيد در معرض).

 

كاردستي رنگي: يادگيري استفاده از مدادهاي رنگي فابر كاستل

 

مداد رنگي فابر كاستل شفاف هستند. از آنجا كه آنها نيمه مايع هستند ، رنگدانه ها نمي توانند راهي را كه در يك محيط مايع انجام مي دهند تركيب كنند. براي ايجاد رنگ ، يك رنگ را روي ديگري بچسبانيد. اختلاط بينايي وقتي دانه هاي پيگمنت ها در كنار هم قرار مي گيرند و چشم آنها را مي آميزد - مانند سوزني در مقياس دانه هاي رنگدانه. موارد مهمي كه بايد به خاطر بسپاريد:

 

رنگ موجود در بالاي رنگ ، رنگ زير آن را نشان مي دهد.

براي رنگ آميزي يا تغيير رنگ محلي ، ممكن است از رنگهاي روشن تر استفاده شود.

از رنگهاي تيره ممكن است به عنوان زيربنايي براي جلوه خوب استفاده شود.

ممكن است از رنگهاي تيره در بالا استفاده شود و رنگ محلي را تغيير دهد.

 

به رنگ شديدتري نياز داريد؟ براي بدست آوردن رنگ بيشتر ، موقعيت مداد را از استفاده از بيضي شكل به نقطه تغيير دهيد. اگر فشار بيشتري مي دهيد ، تيز كنيد! به ياد داشته باشيد كه از فشار قابل ملاحظه اي بسيار كم استفاده مي كنيد تا از مزاياي كامل دندان زير استفاده كنيد.

 

تميز نگه داريد: مداد رنگي رنده ايجاد مي كند كه در واقع مي تواند نواحي سفيد كاغذ شما را رنگ كند. چراغ پر ، ساده تر ، پر و پر شدن است! براي اين كار غازهاي محلي را تعقيب نكنيد ، فقط يك بسته پرهاي پرواز سفيد را در Hobby Lobby يا Michaels انتخاب كنيد. از لبه پرواز استفاده كنيد ، به سمت بالا و دور شويد.

 

ساختن يك پالت: چرا ما در مجموعه هاي مداد رنگي رنگ هاي زيادي داريم؟ شايد به اين دليل كه به آنها احتياج داريم! من هر زمان در حدود 700 مداد روي ميز استوديوي خود دارم. با انتخاب هاي زياد ، چگونه پالت خود را شروع مي كنيد؟ مداد رنگي فابر كاستل من را امتحان كنيد.

 

M = رنگ محلي را با يك مداد از كيت خود مطابقت دهيد. نوك مداد تيز را در برابر رنگ قرار دهيد. اگر از نزديك به نظر مي رسند ، آن را خوب بناميد

الف = رنگ هاي آنالوگ: براي ايجاد سايه / تنش ، يك رنگ آنالوگ عميق انتخاب كنيد

 

G = خاكستري؛ خاكستري را انتخاب كنيد كه به همان مقدار توني آنالوگ عميق شما باشد.

 

C = مكمل؛ براي ايجاد سايه / تغيير رنگ ، يك مكمل عميق با رنگ محلي خود انتخاب كنيد

 

اكنون مدادهايي را كه براي هر رنگ محلي انتخاب كرده ايد جدا از كيت خود نگه داريد تا كار ساده شود. شايد بخواهيد برخي از مطالعات نشان داده شده در اينجا را بر روي كاغذي كه دوست داريد استفاده كنيد انجام دهيد تا از احساس و روند كار با مدادهاي رنگي راحت شويد. وقتي اين كار را امتحان كنيد ، فكر مي كنم عاشق نقاشي با مداد رنگي هستيد!

 

براي داشتن يك چرخ رنگ و برگه تمرين رنگي كه او براي شما ايميل مي كند ، مي توانيد با تماس با مداد رنگي فابر كاستل تماس بگيريد. قبل از شروع تمرينات ، آن را روي كاغذ با فشار # 140 چاپ كنيد. هنگامي كه شما در ايجاد رنگ هاي مورد نظر خود راحت هستيد ، سكته هاي مغزي را تمرين كنيد ، سپس يك نمونه را با مداد رنگي امتحان كنيد.

 

منبع