شايد شما هم مانند خيلي از مردم فكر كنيد كه فرستادن پيامك تبليغاتي يكي از بدترين انواع تبليغات در جهان است و فيدبك آنچناني به همراه نخواهد داشت؛ اما اينطور نيست. متخصصان بازاريابي و كساني كه تجربه زيادي در بازاريابي و جذب مشتري به شيوۀ پيامكي دارند، بازاريابي پيامكي را يكي از زودبازده ترين و سودآورترين روش هاي بازاريابي مي دانند.
نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه بازاريابي پيامكي اگر به درستي و با رعايت اصول و قوانين به كار گرفته نشود، نه تنها برايتان سودي نخواهد داشت، بلكه تاثيرات منفي نيز روي كسب و كارتان خواهد داشت.
اما چرا بازاريابي پيامكي اين قدر مهم است؟
در اين بخش قصد داريم دربارۀ آثار مثبت تبليغات پيامكي و استفاده از سامانه پيامكي در كسب و كار با شما صحبت كنيم. تاثيرات كه داشتن سامانه پيام كوتاه براي هر كسب و كاري را به امري ضروري تبديل مي كند.
با استفاده از سامانه پيامكي كسب و كارتان را معرفي مي كنيد
يكي از چالش هاي هر كسب و كاري در ابتدا، شناخته شدن در بين مردم است. بسته به نوع كسب و كاري كه داريد، روش هاي متفاوتي -از ايميل ماركتينگ گرفته تا فعاليت در شبكه هاي اجتماعي- مي تواند در جهت برندينگ شما مورد استفاده قرار بگيريد. اما يكي از روش هايي كه در بيشتر كسب و كارها جواب مي دهد، معرفي كسب و كار از طريق ارسال پيامك است.
اگر كسب و كار كوچكي داريد و مي خواهيد در يك يا چند منطقه مشخص شناخته شويد، مي توانيد از امكان ارسال پيامك انبوه بر اساس شهر استفاده كنيد. اگر هم كسب و كارتان به منطقه خاصي محدود نمي شود مي توانيد پيامك انبوه را بر اساس ويژگي هاي مخاطبان هدف (از جمله سن، جنيست و شغل) ارسال كنيد.
از سامانه پيام كوتاه براي اطلاع رساني استفاده مي كنيد
قول مي دهم اگر همين الان اينباكس موبالتان را باز كنيد با تعداد زيادي پيامك تبليغاتي، با موضوعات مختلف روبرو خواهيد شد. برخي از اين پيامك ها، با هدف اطلاع دادن يك كد تخفيف جديد، يا اعلام رويدادهاي پيش رو براي شما ارسال شده اند.
فايده اي كه اينكار دارد اين است كه برند شما به مرور در ذهن مخاطبان مي ماند و چه بسا ممكن است منتظر پيامكي هاي تبليغاتي شما و اعلام كد تخفيف براي خريد از سايت يا استفاده از خدمات بمانند.
فقط دقت كنيد كه ارسال پيامك تبليغاتي نيازمند زمان بندي مناسب و حساب شده است. اطلاعات بيشتر درباره زمانبندي ارسال پيامك را در مقاله «اهميت زمان ارسال در بازاريابي پيامكي» را بخوانيد.
از سامانه پيامكي براي هماهنگي قرارها و جلسات استفاده مي كنيد
اگر شركت يا اداره بزرگي داشته باشيد حتما در جريانيد كه هماهنگي جلسات و قرارها با مراجعان كار آساني نيست. يكي از كارهايي كه مي توانيد براي نظم دادن به قرارها بكنيد، يادآوري تاريخ و ساعت جلسات با استفاده از سامانه پيامكي است. پيشنهاد مي كنم مقاله راهنماي انتخاب بهترين پنل اس ام اس را حتما بخوانيد.
با قابليت هايي كه سامانه پيامكي دارد مي توانيد مخاطبانتان را گروه بندي كنيد، متن پيامكي كه مي خواهيد ارسال شود وارد سامانه كنيد، زمان و تاريخ ارسال را تعيين كنيد و باقي كارها را به عهدۀ سامانه پيامكي بسپاريد.
با استفاده از سامانه پيامكي نظرات مشتريان را جويا مي شويد
يكي از مراحل پيشرفت و قرار گرفتن در مسيري رو به رشد، آناليز پيوسته و بررسي مدام نقاط و ضعف و قوت است. براي اينكه بدانيد مشتري ها چه نظري درباره شما دارند يا اصلاً از نحوه ارائه خدمات و محصولات شما راضي هستند يا نه، لازم است كه به شكل مستقيم يا غير مستقيم نظرسنجي برگزار كنيد.
برگزار كردن نظرسنجي با استفاده از سامانه ارسال پيام كوتاه يكي از روش هاي فيدبك گرفتن از مشتريان است. با استفاده از اين امكان هم مي توانيد مشتريان خود و نيازهاي آن ها را بيشتر بشناسيد و بدانيد كه براي رفع نيازهاي آن ها بهتر است چه رويكردي در پيش بگيريد.
مسابقه برگزار مي كنيد
برگزاري مسابقات پيامكي شايد براي هر برند و كسب و كاري كار درستي نباشد، اما هنوز هم هستند كسب و كارهايي كه با استفاده از مسابقات پيامكي مشتريان جديد جذب مي كنند و فروش خود را افزايش مي دهند. براي مثال دعوت از مخاطبان براي ارسال گزينه صحيح يك سوال (كه آن را در شبكه هاي اجتماعي يا تلويزيون مطرح كرده ايد) باعث مي شود تعامل شما با مخاطبان افزايش يابد و از آن مهم تر، ليست از شماره هاي طلايي داشته باشيد. شماره هاي طلايي به شماره هايي مي گويند كه مالك آن ها مشتريان بالقوه شما هستند. اين افراد نسبت به تبليغات شما واكنش نشان داده اند و حاضر شده اند شماره تلفنشان را در اختيار شما بگذارند؛ پس مي توان روي آن ها براي خريد حساب كرد.
آماري تكان دهنده از ميزان اثربخشي بازاريابي پيامكي
خب، حالا كه تا حدودي با فايده هاي داشتن سامانه ارسال پيامك در كسب و كار آشنا شديد بد نيست آماري از ميزان اثربخشي پيامك هاي تبليغاتي نيز دستتان باشد.
- حدود 98% از پيامك هاي تبليغاتي ديده مي شوند.
- به طور ميانگين هر فرد روزانه 150 بار به صفحه موبايلش نگاهي مي اندازد.
- گوشي هاي موبايل به طور ميانگين 14 ساعت در روز، در فاصلۀ كمتر از يك متري ما قرار دارند.
- 75% مردم از كوپن هاي تخفيفي كه برايشان ارسال شود استقبال مي كنند.
- 22% از كوپن هاي تخفيفي كه ارسال شده اند، حداقل با يك دوست به اشتراك گذاشته مي شوند.
- ميانگين زمان واكنش به پيام كوتاه حدود 90 ثانيه است. در صورتيكه ميانگين زمان واكنش به ايميل در حدود 2.5 روز است.
- 83% مردم از دريافت 2 پيامك تبليغاتي در ماه نه تنها ناراحت نمي شوند بلكه راضي هم هستند.
سخن آخر...
سخن ها درباره بازاريابي پيامكي زياد است و نمي شود در يك مقاله تمام مزايا، معايب، ويژگي ها و اصول آن را فراگرفت. اما اگر دوست باشيد اين مباحث را عميق تر دنبال كنيد و با اصول بازاريابي پيامكي به طور كامل آشنا شويد، پيشنهاد ميكنم سري به وبلاگ ملي پيامك بزنيد.
- ۵۱ بازديد
- ۰ نظر