آرشیو بهمن ماه 1399

بهترين آموزش هاي دنياي ديجيتال و وب

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

چگونه پيج اينستاگرام خود را ارتقا دهيم؟

 

با ايجاد اينترنت و شكل‌گيري قابليت‌هايي مانند ارسال پيام و اشتراك‌گذاري مطالب از راه دور، شبكه‌هاي اجتماعي در فضاي مجازي به سرعت در بين مردم دنيا محبوب شدند. رسانه‌هاي اجتماعي مجازي انواع گوناگوني دارند؛ مانند سايت‌هاي اجتماعي شبكه‌سازي، بررسي،‌ اشتراك عكس، ميزباني ويدئو، تالارهاي گفت‌وگو، پيام‌رسان‌ها و بسياري ديگر از سايت‌ها و نرم‌افزارهاي دسكتاپ و تلفن همراهي كه در اين حوزه فعاليت مي‌كنند. اينستاگرام يكي از محبوب‌ترين نرم‌افزارهاي اشتراك‌گذاري محتوا در دنياست كه در سال‌هاي اخير جايگاه مناسبي در ميان رقباي خود دارد. در اين مقاله از فنولوژي به بررسي اين شبكه‌ي اجتماعي معروف مي‌پردازيم و شما را با ويژگي‌هاي پيج اينستاگرام آشنا مي‌كنيم. هم‌چنين در ادامه‌ي مقاله لينك دانلود اينستاگرام را براي‌تان قرار داده‌ايم. 

 

پيج اينستاگرام چيست؟

اينستاگرام يك نرم‌افزار رايگان اشتراگ‌گذاري تصوير و ويدئو است كه در نسخه‌هاي اندرويد، اپل (ios)، و ويندوزفون ارائه مي‌شود. مردم مي‌توانند عكس‌ها يا فيلم‌هاي خود را در پيج‌ اينستاگرام بارگذاري كنند و آن‌ها را با دنبال‌كنندگان خود يا گروه منتخبي از دوستان‌شان به اشتراك بگذارند. كاربران هم‌چنين مي‌توانند در پيج اينستاگرام،‌ پست‌هاي منتشر شده توسط دوستان‌شان را ببينند، در مورد آن‌ها نظر دهند و اگر دوست‌ داشتند لايك كنند. هر كس با سن ۱۳ سال به بالا، مي‌تواند با تاييد ايميل و انتخاب يك نام كاربري اقدام به دانلود اينستاگرام و ساخت حساب در پيج اينستاگرام خود كند. 

 

استفاده از پيج اينستاگرام با رايانه‌ي شخصي

همان‌طور كه اشاره شد اينستاگرام در بيش‌تر مواقع در نسخه‌ي تلفن همراه استفاده مي‌شود؛ با اين حال ممكن است نياز داشته باشيد از طريق رايانه‌ي شخصي خود از اينستاگرام استفاده كنيد. براي اين كار راه‌هاي متفاوتي وجود دارد. يك راه، دانلود اينستاگرام نسخه‌ي دسكتاپ (Grids for Instagram) براي ويندوز يا مك است. اين نسخه با اتصال به سايت اينستاگرام و دريافت اطلاعات حساب كاربري، امكاناتي در اختيارتان قرار مي‌دهد كه مي‌تواند كارگشا باشد!

ساخت حساب براي پيج اينستاگرام 

پس از دانلود اينستاگرام و نصب آن، بايد براي ساخت حساب كاربري اقدام كنيد. براي اين كار وارد نرم‌افزار شويد و گزينه‌ي Sign Up With Email or Phone Number (ورود با ايميل يا شماره تلفن) را انتخاب كنيد. سپس آدرس ايميل و يا شماره تلفن خود را وارد كنيد (برايتان يك كد تاييد فرستاده مي‌شود) و دكمه‌ي بعدي را بزنيد. هم‌چنين مي‌توانيد با حساب فيسبوك نيز وارد شويد. 


اگر با ايميل يا شماره موبايل وارد‌ شويد، بايد يك نام كاربري و كلمه‌ عبور بسازيد، اطلاعات حساب كاربري و پروفايل خود را وارد كنيد و با زدن كليد بعدي شما موفق به ساخت حساب در اينستاگرام شده‌ايد. اگر با حساب فيسبوك وارد مي‌شويد، شما را به انتخاب حساب مربوطه راهنمايي مي‌كند و اگر از حساب فيسبوك خارج باشيد ابتدا وارد مي‌شويد و سپس به حساب اينستاگرام بازگردانده مي‌شويد.  

پروفايل پيج اينستاگرام

پروفايل شامل اطلاعات مربوط به شما مانند بيوگرافي و توضيحات مختصري در مورد خودتان (bio) و هم‌چنين پست‌هاي پيج اينستاگرامي شماست. در قسمت پروفايل مي‌توانيد اطلاعات پروفايل را ويرايش كنيد و تنظيمات حسابتان را انجام دهيد. براي رفتن به پروفايل اينستاگرام مي‌توانيد در نسخه‌ي موبايل روي آيكون نشان داده شده بزنيد و در نسخه‌ي وب آدرس زير را وارد كنيد:

instagram.com/fanology.ir

 در قسمت fanology.ir نام كاربري شما وارد مي‌شود.

فالو كردن ديگران و يكپارچه سازي مخاطبان در پيچ اينستاگرام

براي يافتن فالوورهاي پيج اينستاگرام، مي‌توانيد از ميان مخاطبان جست‌وجو كنيد. براي اين كار مراحل زير را انجام دهيد:

۱ به بخش پروفايل مراجعه كرده و روي منو بزنيد

۲ روي گزينه‌ي discover people يا يافتن افراد بزنيد. 

۳ كنار connect contacts، روي connect و سپس روي allow access بزنيد. 

۴ روي follow براي افرادي كه علاقه به دنبال كردند داريد بزنيد.

در پروفايل شما تعداد فالوورها و دنبال‌شدگان شما نشان داده مي‌شود. مي‌توانيد حساب خود را تبديل به حساب خصوصي كنيد تا افراد براي ديدن حسابتان نياز به اجازه گزفتن داشته باشند. در صورتي كه بخواهيد كسي را از حالت فالو خارج كنيد، وارد قسمت فالوورهايتان شويد و با زدن روي فالو و سپس دكمه‌ي آنفالو، مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد. 

ارتقاي پيج اينستاگرام به حساب پروفشنال

حساب پروفشنال يا حرفه‌اي اينستاگرام، براي ارزيابي بهتري از مخاطبان پيج استفاده مي‌شود و مخصوص كسب‌وكارها و سازندگان محتواست. حساب پروفشنال محدوديت‌هايي براي انجام يك سري كارها در اينستاگرام ايجاد مي‌كند؛ مثلا در اين نوع حساب نمي‌توانيد پيج خود را خصوصي يا private كنيد و برخي محدوديت‌هاي ديگر نيز وجود دارد. اما در عوض با ارتقاي پيج خود به حساب حرفه‌اي، پيج ويژ‌گي‌هاي منحصر به فردي پيدا مي‌كند كه در ادامه به آن‌ها مي‌پردازيم.

اطلاعات تماس

حساب حرفه‌اي يك دكمه‌ي تماس دارد كه در بالاي پروفايل است. مي‌توانيد آدرس، شماره تلفن يا آدرس ايميل خود را در پروفايلتان قرار دهيد. اگر آدرس فيزيكي وارد كرده باشيد، در زير مشخصات پروفايل‌تان نشان داده مي‌شود. هم‌چنين مي‌توانيد انتخاب كنيد اطلاعات تماس شما در حساب عمومي نمايش داده شود يا خير. 

برچسب دسته‌بندي

حساب حرفه‌اي يك دسته‌بندي، درست زير تصوير پروفايل ايجاد مي‌كند. اين دسته‌بندي همانند دسته‌بندي حساب فيسبوك متصل به پيج است كه مي‌توانيد آن را نشان داده يا حذف كنيد.

داده‌هاي آماري حساب 

در اين نوع حساب مي‌توانيد به آمارهاي پيج دسترسي داشته باشيد. اين آمارها اطلاعات مهمي در اختيار شما مي‌گذارند؛ مي‌توانيد دنبال كنندگان خود را بشناسيد، بدانيد چه زماني آنلان هستند و اطلاعات مربوط به هر پست را مشاهده كنيد. اطلاعات پست‌ها به شما كمك مي‌كند در مورد عملكرد ريز‌به‌ريز پست‌هاي خود، ميزان تاثير‌ آن‌ها بر كاربران و نرخ مشاركت آن‌ها در پيج مطلع شويد.

صندوق ورودي ثانويه

در حساب حرفه‌اي، مي‌توانيد صندوق ورودي يا اينباكس اوليه‌ي خود را به تب‌هاي عمومي اختصاص دهيد و در اينباكس دوم پيام‌ها و اعلانات را مديريت كنيد.

درخواست‌‌هاي رتبه‌بندي شده

مي‌توانيد درخواست‌هاي خود را بر اساس داده‌هاي ورودي يا با حساب‌هاي برتر رتبه‌بندي كنيد.

تبديل پيج اينستاگرام عمومي به پيج خصوصي

بسياري از كاربران يك حساب عمومي براي منظورهاي كاري و عام دارند. گاهي براي اضافه كردن دوستان و افراد نزديك و به اشتراك‌گذاري تصاوير و مطالب زندگي شخصي، افراد ترجيح مي‌دهند يك حساب ديگر بسازند و آن را به حساب خصوصي تبديل كنند. حساب خصوصي محدوديت‌هايي براي فالو كردن افراد دارد. در اين نوع حساب اگر شخصي قصد فالو كردن شما را داشته باشد، نياز به اجازه گرفتن دارد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي پيج‌هاي private اين است كه بدون دنبال كردن آن‌ها نمي‌توانيد به محتويات آن دسترسي داشته باشيد.

براي تبديل پيج به يك حساب خصوصي، ابتدا توجه كنيد كه پيج‌هاي كاري و حرفه‌اي قابليت خصوصي شدن ندارند؛ بنابراين اگر حساب‌تان حرفه‌اي است، آن را به حساب معمولي تبديل كنيد و سپس براي خصوصي كردن حساب، مراحل زير را انجام دهيد.

۱ وارد پروفايل كاربري شويد.

۲ گزينه‌ي settings را بزنيد.

۳ از قسمت privacy روي account privacy بزنيد.

آموزش گذاشتن پست در پيج اينستاگرام

پست‌ها مهم‌ترين مطالب و محتوايي هستند كه قصد به اشتراك‌گذاري آن‌ها را داريد. در اغلب پيج‌هاي كاري، تقويم انتشار پست و محتوا به صورت قانون‌مند وجود دارد. اما در پيج‌هاي شخصي، افراد هر موقع احساس نياز به اشتراك گذاري زندگي شخصي خود كنند، از طريق گذاشتن پست و يا استوري و لايو اقدام مي‌كنند. 

براي گذاشتن پست در پيج ابتدا بايد انتخاب كنيد چه نوع محتوايي مي‌خواهيد قرار دهيد. اگر محتواي شما تصويري است، مي‌توانيد به صورت تك عكس با كليك بر علامت به‌اضافه در وسط منوي پايين، عكس را از گالري خود انتخاب كنيد و يا با دوربين موبايل‌تان عكس بگيريد. در مرحله‌ي بعدي مي‌توانيد عكس خود را با ابزارهاي پيش‌فرض اينستاگرام ويرايش كنيد و براي آن كپشن (متن زير پست‌) قرار دهيد. در صورت نياز مي‌توانيد از هشتك‌هاي مربوطه نيز استفاده كنيد و پس از بررسي نهايي پست را انتشار دهيد. پس از انتشار پست نيز مي‌توانيد آن را ويرايش كرده و تغييراتي در آن اعمال كنيد. 

انواع پست‌ها در پيج اينستاگرام

حال كه با مراحل قرار دادن پست در اينستاگرام آشنا شديد، ممكن بخواهيد پست‌هاي متنوع‌تري قرار دهيد. پست‌هاي اينستاگرام انواع گوناگوني دارند؛ مانند پست‌هاي تصويري، ويدئويي، تك صفحه، چند صفحه (اسلايدي) و آي‌جي‌تي‌وي. اينستاگرام به شما اين اجازه را مي‌دهد كه به جاي يك صفحه‌، از چندين صفحه نيز براي پست گذاشتن استفاده كنيد. به اين نوع پست‌ها، پست‌هاي اسلايدي مي‌گويند كه تعامل كاربران شما را با پيج‌تان بيش‌تر مي‌كند و جذابيت خاصي به طراحي پيج اينستاگرام شما مي‌دهد. چنين پست‌هايي در صورت داشتن قالب و طراحي زيبا، كيفيت پيج را بالا برده و دنبال‌كنندگان حساب شما را چند برابر مي‌كند. 

براي گذاشتن ويدئو در پيج اينستاگرام، مناسب‌ترين فرمت mp4 است. براي ويدئوهاي زير ۶۰ ثانيه مي‌توانيد از پست‌هاي معمولي استفاده كنيد و در صورت برش يك فيلم طولاني به زمان‌هاي ۶۰ ثانيه‌اي و گذاشتن آن به صورت اسلايدي، حداكثر ۱۰ دقيقه ويدئو مي‌توانيد آپلود كنيد. اينستاگرام براي حل اين مشكل و قرار دادن ويدئوهاي با زمان طولاني‌تر، به شما آي‌جي‌تي‌‌وي را معرفي مي‌كند. در آي‌جي‌تي‌وي مي‌توانيد ويدئو‌هاي تا ۶۰ دقيقه هم آپلود كنيد. 

ابعاد پست‌هاي پيج اينستاگرام

براي قرار دادن پست در اينستاگرام ابعاد استانداردي وجود دارد كه با استفاده از آن‌ها كيفيت محتوا افزايش مي‌يايد و هم‌چنين كاربران زمان بيش‌تري در پيج شما سپري مي‌كنند. براي پست‌هاي اينستاگرام، چه تصوير و چه ويدئو، سه نوع سايزبندي استاندارد استفاده مي‌شود كه عبارت‌اند از: مربعي، عمودي و افقي. در تصوير زير نسبت و سايز انواع پست‌ها را قرار داده‌ايم.


 

راه‌هاي افزايش فالوور و ايجاد يك پيج قوي

در ابتداي آموزش بايد اعلام كنيم از خريد فالوور فيك و استفاده از ربات‌هاي جذب فالوور نامعتبر استفاده نكنيد. متاسفانه برخي افراد بلافاصله پس از دانلود اينستاگرام به دنبال ربات‌هاي افزايش فالووراند. مهم‌ترين دليل جذب فالوور بايد ارزش افزوده‌اي باشد كه پيج براي مخاطب ايجاد مي‌كند. به زبان ساده‌تر مي‌توان گفت محتواي با كيفيت توليد كنيد! در ادامه مهم‌ترين راهكارهاي جذب فالوور را بررسي مي‌كنيم.

  • پس از دانلود اينستاگرام، يك پروفايل خوب و بيوگرافي جذاب طراحي كنيد.
  • محتواي با كيفيت و منظم با مزيت رقابتي داشته باشيد.
  • از هشتگ‌هاي مناسب استفاده كنيد.
  • پيج‌هاي مرتبط را فالو كنيد.
  • از استوري‌ها و لايو‌هاي جذاب بهره ببريد.
  • كپشن‌هاي ارزش‌مند و جذاب بنويسيد.
  • بر ويژگي‌هاي گرافيكي و رابط‌ كاربري خود توجه ويژه‌اي داشته باشيد.
  • با كاربران و پيج‌هاي مشابه خود تبادل داشته باشيد.
  • خريد فالوور ارزان با كيفيت 100% واقعي با تحويل فوري
  • از اطلاعات آماري پست‌هاي قبلي براي تحليل پيج خود استفاده كنيد.
  • تعامل خود با كاربران را با ارائه‌ي داستان، مسابقه، نظرسنجي، بازي و … افزايش دهيد.
  • در ابتداي شكل‌گيري پيج، براي شناساندن پيج خود به ديگران مي‌توانيد با يك استراتژي مشخص افرادي را فالو كنيد و پس از مدتي آنفالو كنيد.

امنيت پيج اينستاگرام

براي امنيت پيج اينستاگرام نياز است يك پسورد قوي براي حساب خود قرار دهيد. متاسفانه در برخي از موارد، افرادي با سوء‌استفاده از كمبود آگاهي مردم، مبالغ زيادي جهت تامين امنيت پيج اينستاگرام آن‌ها مي‌گيرند. در صورتي‌كه شما با رعايت دو نكته‌ي ساده مي‌توانيد امنيت پيج خود را بالا ببريد. يكي استفاده از پسورد قوي شامل كاراكترهاي زياد و متنوع و دومي استفاده از تاييد دو مرحله‌اي اينستاگرام (Two-Factor-Authentication) است. براي تاييد دو مرحله‌اي بايد در تنظيمات حساب، وارد حريم خصوصي و امنيت شويد و سپس تاييد دو مرحله‌اي را انتخاب كنيد. در اين نوع تاييد پيشرفته تا حد بسيار زيادي امنيت پيج تامين است و با استفاده از نرم‌افزارهايي مانند google authenticator و يا شماره موبايل خودتان، در دو مرحله وارد حساب مي‌شويد و حتي اگر شخص ديگري رمز حساب را داشته باشد نمي‌تواند وارد شود.