آرشیو خرداد ماه 1400

بهترين آموزش هاي دنياي ديجيتال و وب

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

بهترين مودم هاي پرسرعت ADSL خانگي

اين روز ها ديگر دنيا به اينترنت وابسته شده است و تمام كارهاي ما از جمله: آموزش، كارهاي اداري، مالي، سرگرمي و… در اينترنت فرو رفته است. بنابراين در اين عصر دسترسي داشتن به اينترنت يكي از واجبات است. يكي از روش هاي عالي متصل شدن و استفاده از اينترنت، مودم هاي ADSL هستند. از آنجايي كه خريد مودم يك كار تخصصي است و بسياري از ويژگي هاي يك مودم خوب آگاه نيستند من تصميم گرفتم تا در اين مطلب به شما بهترين مودم ADSL را معرفي كنم.

براي اينكه بتوانيد به اينترنت وصل شويد دو راه كلي وجود دارد. مودم هاي ADSL يا به عبارتي اينترنت خانگي و يا استفاده از اينترنت موبايل كه روش دوم هزينه هاي بسيار زيادي را در بر دارد و به همين دليل بسياري به سمت اينترنت خانگي كشيده مي شوند.

بهترين مودم ADLS

بيشتر اينترنت هاي خانگي كه از تلفن ها گرفته مي شوند ADSL هستند و براي استفاده از آنها خريد يك مودم ADSL ضروري است. مودم هاي زيادي در بازار وجود دارد كه شايد در نگاه اول هيچ فرقي باهم نداشته باشند و شما درست متوجه دليل تفاوت قيمت آنها نشويد. اما برخي نكات ريز است كه كيفيت و كاربرد مودم شما تاثير مي گذارند. در ادامه به برخي نكات كه بايد براي يافتن بهترين مودم ADSL بدانيد مي پردازم.

انواع مدم هاي ADSL:

گام اول براي خريد، شناخت درست انواع مدل هاي مختلف مودم ها است. به طور كلي دو نوع مودم وجود دارد:

مودم ADSL بي سيم:

اين مودم ها كه به مودم هاي وايفا دار نيز معروف هستند به شما اجازه مي دهند تا به صورت كابل  LAN يا به صورت WIFI به آنها متصل شويد و از آنها استفاده كنيد. اين قابليت به شما اين اجازه را مي دهد كه بتوانيد به جز كامپيوتر با تمام دستگاه هايي كه WIFI دارند از جمله: لپ تاپ، گوشي، تلويزيون و… به اينترنت وصل شويد و از آن استفاده كنيد. البته اين نوع از مودم ها قيمت بالاتري دارند و گران تر هستند.

در اين دور و زمانه كه بيشتر دستگاه ها قابليت اتصال به اينترنت را دارند بهترين گزينه اين است كه كمي بيشتر هزينه كنيد و يك مودم بي سيم تهيه كنيد.

 

مودم ADSL باسيم:

مودم هاي باسيم قابليت اتصال از طريق WIFI را ندارند و شما تنها مي توانيد از طريق كابل LAN به اينترنت متصل شويد. اين نوع از مودم ها در قديم بسيار مرسوم بود اما حالا ديگر طرفدار آنچناني ندارد. قيمت آن چيزي حدود نصف مودم هاي باسيم است. پيشنهاد مي كنم اگر بودجه خوبي داريد يك مدل بي سيم تهيه كنيد تا خيالتان از بابت بعدها نيز راحت باشد.

 

مودم ADSL يا VDSL

يكي از موضوعات كه چند وقتي است بسيار در خريد مودم ها مهم شده است و بسياري به آن بي توجه هستند بحث VDSL مي باشد. VDSL در واقع نسل جديد مودم هاي ADSL است كه اگر منطقه شما از اين نوع اينترنت ساپورت كند مي توانيد با پرداخت هزينه اي اينترنت خود را VDSL كنيد. اما دقيقا تفاوت اين دو در چيست؟

اينترنت VDSL سرعت بسيار بالاتري نسبت به اينترنت هاي عادي دارد و گاهي سرعت آن به 5 برابر نيز مي رسد. چه بخواهيد و چه نخواهيد تا چندين سال ديگر اينترنت ها به سمت VDSL شدن مي روند و شما نياز به مودمي داريد كه از VDSL پشتيباني كند. بنابراين اگر توان خريد داريد مودم هايي را بخريد كه از VDSL و ADSL پشتيباني كنند.

بهترين برند هاي توليد كننده مودم روميزي:

قطعا اگر بخواهيد به دنبال بهترين مودم ADSL بگرديد بايد بهترين توليد كننده مودم ADSL را بيابيد. خوشبختانه شركت هاي مختلف در عرصه توليد مودم ها فعال هستند و محصولات بسياري از آنها در بازار ايران يافت مي شود و مي توان از آن استفاده كرد.

برند هايي كه بسيار زياد طرفدار دارند شامل: تي پي لينك، دي لينك، ايسوس، زايكسل مي باشد. بين اين برند ها نيز در ايران TP-LINK چند وقتي است كه طرفدار بسيار زيادي پيدا كرده است و بسياري پيشنهاد مي كنند كه از مودم هاي TP LINK استفاده كنيد كه واقعا كيفيت بسيار خوبي دارد.