آرشیو آبان ماه 1398

بهترين آموزش هاي دنياي ديجيتال و وب

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

گوگل تگ منيجر چيست و چه كاربردي دارد؟

تگ منيجر ابزاري است كه توسط گوگل طراحي شده و شما مي‌توانيد با استفاده از آن تگ ابزارهاي مختلفي مانند گوگل آناليتيكس، گوگل ادز، گوگل آپتيمايز، هات جار، فايربيس و بي‌شمار ابزار ديگر را در دل يك تگ، به سايت/اپليكيشن خودتان اضافه كنيد.

اما اين فقط يك تعريف ساده از دنياي تگ منيجر است. اين تازه شروع ماجراست! براي اينكه بيشتر از اين ماجرا سر دربياوريد، از شما دعوت مي‌كنيم به تماشاي ويديوي زير بنشينيد.

ويديوي معرفي تگ منيجر

ما در اين ويديو كه بخش مقدماتي از دورۀ 6 ساعتۀ تگ منيجر است، شما را با اين ابزار كاربردي و فوق‌العاده آشنا مي‌كنيم. شما پس از مشاهدۀ اين ويديوي كوتاه، درك كاملي از تگ منيجر پيدا مي‌كنيد و خيلي سريع اولين قدم براي استفاده از اين ابزار «زندگي راحت كن» را بر مي‌داريد!

 

براي كسب اطلاعات بيشتر دربارۀ اين دوره اينجا كليك كنيد. ما در اين دوره به صورت عملي همه چيز تگ منيجر را به شما آموزش مي‌دهيم.

بازاريابي ديجيتال، ساده‌تر از هميشه!

قبل از آنكه بخواهم به موضوع اصلي اين مقاله بپردازيم، لازم است ابتدا چند سوال از شما بپرسيم (بيشتر براي آن‌هايي كه ويديوي بالا را مشاهده نكردند):

  • آيا ميزان بازدهي تبليغات خودتان را مي‌دانيد؟
  • درباره سن، جنسيت و علاقه‌مندي خريداران اطلاعات داريد؟
  • مي‌دانيد روي كدام لينك‌هاي سايت شما كليك مي‌شود؟
  • كاربران فعلي را مجدداً هدف تبليغ قرار مي‌دهيد؟
  • آيا از امكاناتي مثل چت و نوتيفيكيشن استفاده مي‌كنيد؟
  • و...

تا الان به سوالات بالا فكر كرده‌ايد؟ خب، قطعاً همۀ اين موارد امكان پذير است. شما مي‌توانيد بازدهي تبليغات را اندازه‌گيري كنيد، اطلاعاتي در مورد خريداران‌تان كسب كنيد، از هر كليكي كه در سايت شما اتفاق مي‌افتد باخبر شويد و...

اما مهم‌ترين سوال ما از شما اين است كه: چگونه؟!

خب، در پاسخ به اين سوال 2 حالت وجود دارد. اول آنكه شما نمي‌دانيد چگونه مي‌شود همۀ اين كارها را انجام داد. در اين صورت اصلاً جاي نگراني نيست، زيرا اين مقاله را كاملاً براي شما آماده كرده‌ايم.

در حالت دوم، شما مي‌دانيد كه چگونه، اما به روشي سخت! قبول نداريد؟ پس اين مقاله براي شما هم هست. ما مي‌خواهيم به شما نشان دهيم كه چگونه مي‌توانيم با استفاده از گوگل تگ منيجر (Google Tag Manager)، همه اين كارها را در سريع‌ترين زمان ممكن انجام دهيم و در يك كلام، بازاريابي ديجيتال را دوست‌داشتني‌تر از قبل تجربه كنيد!

تگ منيجر گوگلتگ منيجر گوگل (Google Tag Manager) چيست؟

يكي از مهم‌ترين و كاربردي‌ترين ابزارهايي است كه گوگل طراحي كرده و با استفاده از آن مي‌توانيد به راحتي هر تگي كه دلتان مي‌خواهد را به سايت، صفحات AMP، اپليكيشن اندرويد و اپليكيشن iOS خودتان اضافه كنيد. علاوه بر آن، شما مي‌توانيد در لحظه تغييرات مورد نظرتان را روي تگ موردنظرتان اعمال و خيلي سريع اين تغييرات را پياده‌سازي كنيد.

گوگل اين ابزار را به رايگان در اختيار شما قرار مي‌دهد (البته بخش اندكي از امكانات آن پولي است كه چندان هم به كار ما نمي‌آيد) و شما به راحتي مي‌توانيد حساب كاربري خودتان را در آن ايجاد و از امكاناتش استفاده نماييد. براي ورود و ثبت نام در تگ منيجر اينجا كليك كنيد.

حالا اصلاً تگ چيست كه منيجر آن چه باشد؟!

سوالاتي كه در ابتداي مقاله از شما پرسيديم را به خاطر داريد؟ خب، ما براي انجام تمامي اين كارها و انواع اندازه‌گيري‌ها، به تگ‌ها نياز داريم. تگ چيست؟ در يك تعريف ساده، هر تگ از چند خط كد تشكيل مي‌شود و ما با استفاده از آن‌ها مي‌توانيم:

  • اطلاعات مختلفي را جمع ‌آوري كنيم.
  • تبليغات هدفمندتري داشته باشيم.
  • سايت/اپليكيشن خود را به امكانات گوناگوني مجهز كنيم.

تگ منيجر به ما كمك مي‌كند تا به روشي سريع‌تر و راحت‌تر، اين تگ‌ها را ايجاد و مديريت كنيم.

چرا بايد از تگ منيجر استفاده كنيم؟

استفاده از تگ منيجرشايد اين سوال حداقل براي ما كه از اين ابزار براي راه‌اندازي و مديريت تگ‌هاي سايت‌مان استفاده مي‌كنيم و قدرت بالا و امكانات فوق‌العادۀ آن را تجربه كرده‌ايم، كمي تعجب آور باشد و سريعاً اينگونه پاسخ دهيم كه: چرا نبايد از تگ منيجر استفاده كنيم؟! اما خب، شما حق داريد كه پاسخي مناسب براي اين سوال پيدا كنيد.

اجازه دهيد يك بار ديگر مسئلۀ اصلي خودمان را مطرح كنيم: در دنياي ديجيتال، ابزارهاي متنوعي داريم و براي استفاده از آن‌ها، بايد تگ هركدامشان را به سايت/اپليكيشن خودمان اضافه كنيم. اما مديريت همۀ اين‌ تگ‌ها دشوار و از يك جايي به بعد، تقريباً امكان ناپذير خواهد بود.

و درست در همين لحظه، گوگل تگ منيجر به كمك ما مي‌آيد و ناممكن‌ها را ممكن مي‌سازد. مطمئن نيستيد؟ پس در ادامه مهم‌ترين مزاياي اين ابزار را به شما معرفي مي‌كنيم.

سرعت شما باورنكردني خواهد شد!

يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي تگ منيجر افزايش سرعت كار شماست. زيرا ديگر قرار نيست كه هربار براي اضافه كردن يك تگ، وارد كدهاي سايت يا اپليكيشن خودتان بشويد و وقت زيادي براي پياده‌سازي آن صرف كنيد.

با تگ منيجر براي راه‌اندازي انواع تگ‌ها، فقط و فقط به چند كليك ساده نياز داريد و تمامي مراحل، از تنظيمات تا پياده‌سازي در كمتر از چند دقيقه انجام مي‌شوند (البته به شرطي كه ابتدا كار با آن را به خوبي ياد بگيريد).

زندگي ديجيتالي شما راحت‌تر خواهد شد

شايد يكي از دغدغه‌هاي اصلي ما، عدم آشنايي كافي با كدنويسي است. همين مسئله كار ما را براي پياده‌سازي تگ‌ها دشوار مي‌كند. كافي است دو يا سه بار در پياده‌سازي تگ‌ها به مشكل بربخوريم همين مسئله كل روز ما را خراب كند! اما به لطف تگ منيجر، ما به هيچ سطحي از دانش كدنويسي نيازي نداريم و تمامي اقدامات ما با استفاده از يك نرم‌افزار ساده و كاربرپسند انجام مي‌شوند.

همه چيز را يكجا داشته باشيد

شايد مهم‌ترين دليل خلق تگ منيجر، همين ويژگي يكپارچگي باشد. شما در يك نگاه مي‌توانيد تمامي تگ‌ها، تريگرها و متغيرها‌يتان را يكجا مشاهده كنيد. در نتيجه، دسترسي و ويرايش آنها در آينده بسيار راحت‌تر خواهد بود.

مطمئن باشيد اوضاع سايت شما رو به راه است

گاهي وقت‌ها ممكن است تگ موردنظرتان، سايت‌ شما را دچار اختلال كند. خبر خوب اين است كه تگ منيجر از بروز هرگونه اختلالي در سايت يا اپليكيشن شما جلوگيري مي‌كند و به تگ‌هاي ناسالم، اجازه نمي‌دهد براي سايت شما مشكلي ايجاد كنند.

همه چيز در تگ منيجر پوياست

يكي ديگر از مهم‌ترين ويژگي‌هاي تگ منيجر، پويايي آن است! يعني چه؟ بگذاريد با يك مثال موضوع را توضيح بدهيم. فرض كنيم كه شما مي‌خواهيد ببينيد كه چند نفر روي دكمۀ «درخواست مشاورۀ» كه داراي رنگ آبي است، كليك كرده‌اند. بدون تگ منيجر، شما بايد يك تگ به كد اين دكمه اضافه كنيد تا هر بار كليك كاربر روي آن را به آناليتيكس گزارش دهد.

اما با استفاده از تگ منيجر شما تنها به يك تگ نياز داريد. كافي است به تگ منيجر بگوييد كه به عنوان مثال اگر روي هر دكمه‌اي كليك كرد كه داراي رنگ آبي بود، به آناليتيكس اطلاع بده كه يك كاربر روي دكمۀ «درخواست مشاوره» كليك كرده است. در اين صورت هرجايي از سايت شما كه چنين دكمه‌اي وجود داشته باشد، با همان يك تگ مي‌توانيد از كليك كاربر روي آن باخبر شويد. زيبا نيست؟!

چه ابزارهايي را مي‌توانيم به سايت/اپليكيشن خود اضافه كنيم؟

با اطمينان مي‌توانيم بگوييم كه هيچ ابزاري نيست كه شما نتوانيد تگ آن را با استفاده از تگ منيجر پياده‌سازي كنيد! به صورت كلي، 2 نوع ابزار داريم. تگ برخي از اين ابزارها به صورت پيش فرض در تگ منيجر تعريف شده‌اند و شما به راحتي مي‌توانيد آن‌ها را انتخاب كنيد. مهم‌ترين اين ابزارها عبارتند از: آناليتيكس، گوگل ادز، گوگل آپتيمايز، هات جار، فايربيس و... براي مشاهدۀ ليست كامل اين ابزارها را اينجا كليك كنيد.

البته تگ برخي از ابزارها در تگ منيجر از قبل تعريف نشده‌اند. به عنوان مثال، اثري از ابزارهاي بازاريابي ديجيتال ايراني در تگ منيجر وجود ندارد. اما اين ابزار به شما اجازه مي‌دهد تا تگ هر ابزاري را كه بخواهيد به عنوان تگ‌هاي دلخواه (Custom HTML) به سايت‌تان اضافه كنيد. انجام اين كار هم واقعاً ساده است.

بنابراين شما براي پياده‌سازي تگ ابزارهاي مختلف هيچ محدوديتي نداريد.

تگ منيجر براي چه كساني مناسب است؟

واقعاً فرقي ندارد كه شما فقط يك سايت/اپليكيشن ساده داشته باشيد يا اينكه مدير يك كسب و كار بزرگ با چند سايت يا اپليكيشن باشيد. تگ منيجر به تمامي نيازهاي شما در هر سطحي كه فعاليت مي‌كنيد، پاسخ مي‌دهد.

راهنماي طراحي سايت؛ از تعريف تا روش‌هاي آن

مقدمه طراحي سايت

قبل از اينكه بخوام در مورد موضوع اين قسمت و در اصل ادامه چيزهايي كه تو قسمت‌هاي قبل گفتم، پادكست رو ادامه بدم، لازمه كه يك نكته رو در خصوص طراحي سايت، همين‌جا مطرح كنم.

كلمه طراحي سايت يه جورايي تو وب تبديل به يك اصطلاح شده. يعني براي راه‌اندازي و ساخت سايت هم از اين كلمه دارن استفاده مي‌كنن. كه طبيعتا اشتباهه. در اصل منظور از طراحي سايت، طراحي قالب سايت. يعني كاملا ظاهر اون نه مراحل فني راه‌اندازي.

توي فصل دوم پادكست فوربو ما يك مسير خيلي سريع رو انتخاب كرديم و قصد داريم كه سريع‌تر به خود موضوع كسب و كار اينترنتي بپردازيم تا اينكه بخوايم يك سري چيزها رو از اول بسازيم. در اين قسمت، مثل سي‌ام‌اس نمي‌خوايم يك چيز رو از اول طراحي كنيم. توي قسمت ۱۴ در خصوص سيستم مديريت محتوا به‌جاي رفتن سراغ سي‌ام‌اس اختصاصي از وردپرس استفاده كرديم. حالا در اين قسمت هم به‌جاي قالب‌هاي اختصاصي مي‌خوايم از قالب‌هاي آماده استفاده كنيم با يك تفاوت مهم.

تفاوت اينه كه توي وردپرس يك سري ابزارهايي وجود داره كه ما كمك مي‌كنن كه قالب‌هاي آماده‌اي كه هست رو به‌صورت كامل شخصي‌سازي كنيم. اين ابزارها يا در اصل همون پلاگين‌ها، پلاگين‌هاي صفحه‌ساز هستن كه تو قسمت قبل پادكست هم اونا رو معرفي كردم. حالا در اين قسمت مي‌خوايم خيلي كامل‌تر به اين موضوع بپردازيم.

 

پيشنهاد مقاله: معرفي مهم‌ترين پلاگين‌هاي وردپرس

 

اما قبل از اون در مورد اين كه اگر بخوايد قالب اختصاصي براي سايت وردپرسي‌تون بسازيد، مي‌خوام مسيرش رو بهتون بگم كه اگر علاقه‌مند بوديد كه از صفر قالب رو طراحي كنيد، بدونيد كه بايد چكار كنيد. اول از همه بايد طرح‌تون رو كاغذ بكشيد و دقيقا عين همون طرح رو توي فتوشاپ پياده كنيد. يعني يك طرح با فرمت PSD از قالب داشته باشيد. صفحه اصلي و چندتا ساختار براي صفحه‌هاي داخلي رو بايد طراحي كنيد. بعد از مرحله طراحي نوبت به كد زدن ميرسه.

شما بايد زبان كد نويسي html و css ياد بگيريد. با زبان كدنويسي html ساختار اصلي قالب رو طراحي مي‌كنيد و در كنارش با css به اون شكل و رنگ ميديد. خيلي ساده به اين شكل ميشه گفت. پس شما سه چيز اصلي رو براي طراحي قالب اختصاصي بايد بلد باشيد. فتوشاپ، html و css.

اينم از مسير طراحي قالب اختصاصي اما مثل همون چيزي كه در خصوص وردپرس و سيسيتم مديريت محتوا اختصاصي گفتم، رويكرد ما در فوربو كسب و كار اينترنتي. راه‌اندازي و توسعه‌ اون. پس طبيعيه كه بخوايم سريع‌ترين راه‌ها رو براي شروع انتخاب كنيم. سريع‌ترين راه‌ها هم لزوما راه‌هاي بدي نيستن. و حتي مي‌تونن از نمونه‌هاي اوليه‌‌اي كه خودتون طراحي مي‌كنيد و مي‌سازيد، بهتر هم باشن.

منظور از طراحي سايت بدون كد نويسي چيست؟

قبل از شروع مسايل تخصصي‌تر، لازم است است ديدي نسبت به طراحي سايت داشته باشيم. طراحي سايت امروزه در اينترنت براي دو كار استفاده مي‌شود كه تقريبا با هم متفاوت هستند.

در اولين تعريف رايج آن، طراحي سايت به اين معني است كه شما يك سيستم مديريت محتوا (CMS) را به‌صورت اختصاصي با برنامه‌نويسي براي مثال PHP طراحي كنيد. يعني در اصل بخش‌هاي فني سايت را برنامه‌نويسي و طراحي كنيد.

در تعريف ديگر طراحي سايت، تنها با قالب سر و كار داريم. يعني طراحي سايت به‌نوعي، مدل خلاصه‌شده، طراحي قالب سايت است. يعني طراح با استفاده از دانش كد نويسي html و css قالبي را براي يك سايت طراحي مي‌كند كه شكل و طرح مخصوص خود همان طراح را دارد.

در اين مقاله و در اين قسمت، ما در اصل با همان طراحي قالب سايت كار داريم. يعني مي‌خواهيم به‌شما بگوييم كه چطور مي‌توانيد بدون نياز به دانش كد نويسي، وب‌سايت خود را طراحي و شخصي‌سازي كنيد.

اولين قدم طراحي سايت بدون كدنويسي

 

براي اينكه در هزينه‌ها صرفه‌جويي كنيم و خيلي سريع و تقريبا رايگان سايت خود را آماده كنيد، نياز است كه از سيستم‌هاي مديريت محتوا رايگان مانند وردپرس استفاده كنيد. وردپرس (WordPress) كه در سري مقالات آموزش وردپرس، در پنج قسمت به‌صورت كامل آن را بررسي كرديم، به‌شما اين اجازه را مي‌دهد كه سايت خود را به‌آساني و به‌زبان فارسي مديريت كنيد.

شما با انتخاب وردپرس از آن بخش اول طراحي سايت كه مربوط به برنامه نويسي بود، گذر كرده‌ايد و تنها كافي است كه با دانش كد نويسي، يك قالب را براي آن تهيه كنيد. اما باز در اين مقاله قصد داريم شما را با روشي آشنا كنيم كه بدون نياز به كد نويسي قالب سايت را هم بتوان با آن طراحي كرد.

براي طراحي سايت بدون كد نويسي نياز به چه ابزاري داريم؟

پس از اينكه هاست و دامنه مورد نظر خود را براي راه‌اندازي سايت خريداري كرديد، كافي است كه سيستم مديريت محتوا را بر روي آن نصب كنيد. (براي آشنايي با روند راه‌اندازي سايت دوره آموزشي رايگان كلاس صفر را از دانشگاه فوربو مشاهده كنيد)

پس از وردپرس، عملا شما يك وب‌سايت آماده با يك قالب و طرحي بسيار ساده داريد. براي اينكه بتوانيد قالب آن را براي خود شخصي‌سازي كنيد. نياز به قالب حرفه‌اي وردپرس داريد.

خوشبختانه امروزه سرويس‌ها و فروشگاه‌هاي زيادي براي فروش قالب‌هاي حرفه‌اي وردپرس راه‌اندازي شده‌اند. در واقع بعد از هاست و دامنه، اين دومين خرجي است كه بايد بكنيد. هزينه قالب‌هاي حرفه‌اي وردپرس بسيار مناسب است و تقريبا همه آن‌ها كمتر از ۹۰ هزار تومان قيمت دارند.

شايد بپرسيد اگر از قالب آماده بخواهيم استفاده كنيم، كه سايت‌مان مشابه بقيه سايت‌ها مي‌شود و امكان شخصي‌سازي وجود ندارد. در خصوص قالب‌هاي آماده درست است، اما در اين قسمت عبارت كامل قالب حرفه‌اي مطرح شد. قالب‌هاي حرفه‌اي وردپرس كه امروزه بسيار از آن‌ها ترجمه شده و يا حتي به‌صورت كامل توسط كدنويسان ايراني طراحي شده‌ است، امكان ويژه‌اي دارند كه پيش‌تر در قالب‌هاي آماده وجود نداشت.

اين امكان ويژه در اصل دو چيز است. اول پنل مديريت قالب است كه در وردپرس با عبارت «تنظيمات پوسته» هم شناخته مي‌شود. قالب‌هاي حرفه‌اي در اولين قدم بايد داراي بخش مديريت باشند. شما با استفاده از اين بخش مي‌توانيد، به‌احتي بخش‌هاي اصلي سايت مانند هدر را تغيير دهيد. براي مثال، نام، لوگو، آدرس رسانه‌هاي اجتماعي و.. را مي‌توانيد از اين بخش به‌آساني ويرايش كنيد.

دومين امكاني كه قالب‌هاي حرفه‌اي دارند، پشتيباني از صفحه‌ساز (Page Builder) است. همان‌طور كه گفته شد در بخش پنل مديريت قالب، شما تنها مي‌توانيد بخش‌هاي اصلي قالب را ويرايش كنيد و در اصل چيزي كه بين هدر (بخش بالايي سايت) و فوتر (بخش انتهايي هر سايت) نمايش داده مي‌شود را نمي‌توانيد تغيير دهيد.

اگر قالب شما از صفحه‌سازها پشتيباني كند، كه امروزه تقريبا همه قالب‌ها حرفه‌اي پشتيباني مي‌كنند، مي‌توانيد صفحه مدنظر خود را طراحي كنيد. يكي از معروف و حرفه‌اي‌ترين صفحه‌سازهاي وردپرس ويژوال كامپوزر نام دارد.

طراحي سايت بدون كد نويسي با ويژوال كامپوزر

ويژوال كامپوزر (Visual Composer) نام يك افزونه يا همان پلاگين (Plugin) وردپرسي است. شما به‌كمك اين افزونه غير رايگان، مي‌توانيد صفحه‌هاي سايت خود را به‌صورت كامل شخصي‌سازي كنيد. يعني ستون‌ها و رديف‌هاي مختلفي را براي خود ايجاد كنيد و در آن‌ها المان‌هاي مختلفي را وارد كنيد تا در سايت نمايش داده شوند.

به‌كمك ويژوال كامپوزر مي‌توانيد در بالاترين نقطه سايت خود، زير هدر، براي مثال جايگاه تبليغات تعبيه كنيد، اسلايدر قرار داده و يا منتخبي از مطالب را نمايش دهيد. در قسمت‌هاي پايين‌تر نيز مي‌توانيد، ستون‌هاي مختلفي را ساخته و دسته‌بندي‌هاي موضوعي سايت خود را در آن قرار دهيد.

ساز و كار كلي اين پلاگين، به‌شيوه كشيدن و رها كردن (Drag & Drop) است. تنها كافي است المان‌هاي مختلف خود را در اين صفحه‌ساز براي صفحه موردنظر جابه‌جا كنيد تا در سايت تغييرات اعمال شود. به اين صورت مي‌توانيد با يك قالب آماده حرفه‌اي، صفحه‌هاي شخصي‌سازي شده‌اي را طراحي و در سايت منتشر كنيد.

اين پلاگين صرفا مخصوص صفحه‌هاي اصلي سايت مانند برگه اصلي، درباره ما و تماس با ما نيست و مي‌توانيد براي نوشته‌ها و يا همان مطالب سايت خود هم از اين افزونه استفاده كنيد.

شروع طراحي سايت با ويژوال كامپوزر

خب ما تا اينجا وردپرس رو نصب كرديم و روش چندتا پلاگين براي اضافه كردن يك سري امكانات جديد نصب كرديم. حالا براي تغيير ظاهر سايتمون و تغيير قالب پيش‌فرض وردپرس، بايد از قالب‌هاي آماده وردپرس استفاده كنيم. قالب‌هاي وردپرس رو هم ميشه به دو دسته تقسيم كرد.

دسته اول قالب‌هايي هستن كه يك ساختار ثابت دارن و كلا يك شكل هستن. با معرفي دسته دوم الان تفاوتشون رو بهتر متوجه ميشيد. دسته دوم قالب‌هايي هستن كه از صفحه‌ساز پشتيباني مي‌كنن.

صفحه‌ساز هم ممكنه خودش دو جور باشه. بعضي قالب‌ها توي خودشون قسمتي براي ساخت صفحه دارن. يعني بدون نصب پلاگين جديد، مي‌تونيد صفحه‌هايي كه ميخوايد رو بسازيد. اما به صورت عمومي‌تر و كلي‌تر قالب‌هاي وردپرس دسته دوم از صفحه‌سازهاي رايج مثل Visual Composer و Elemntor پشتيباني مي‌كنن. اكثر قالب‌ها هم توي اين دسته هستن. يعني خودشون صفحه‌ساز ندارن ولي ميشه با نصب پلاگين‌هاي صفحه‌ساز باهاشون كلي كار در بخش طراحي كرد.

الان تا اينجا ما قالب‌ها وردپرس و صفحه‌سازها رو معرفي كرديم. اما در ادامه مي‌خوايم دقيق‌تر ببينم كه صفحه‌ساختن دقيقا چه‌طوريه و بايد چكار كنيم.

الان فرض مي‌كنيم شما در صفحه پيشخوان وردپرس‌تون هستيد و مي‌خوايد كه صفحه اصلي سايتتون رو بسازيد. باز هم با فرض اينكه شما از قالب‌هاي آماده وردپرس داريد استفاده مي‌كنيد و صفحه‌سازي مثل Visual Composer رو نصب داريد. براي تهيه قالب و پلاگين هم كافيه گوگل كنيد. كلي سايت هست كه قالب‌ها و پلاگين‌هاي حرفه‌اي وردپرس رو در اختيار شما قرار ميدن. وقتي اونا رو دريافت كرديد بايد از قسمت افزودن پوسته و افزودن افزونه، قالب و پلاگين رو نصب كنيد.

صفحه‌هاي سايت شما در اصل يك برگه هستن. برگه‌اي كه در نوار سمت راست وردپرس مي‌تونيد اون رو اضافه كنيد. پس اولين كار اينه كه شما يك برگه جديد بسازيد. حالا بايد بيايد توي اين برگه محتوايي كه مي‌خوايد رو اضافه كنيد. اين رو هم گفتم كه مي‌خوايم صفحه اصلي سايت رو طراحي كنيم.

وقتي شما وارد محيط ويرايش برگه جديد ميشيد با همون باكس ويرايشگر خود وردپرس روبرو ميشيد. اما وقتي صفحه‌ساز Visual Composer روي سايت نصب باشه. بالاي اين ويراشگر يك قسمت آبي رنگ وجود داره كه روش نوشته «ويرايشگر مديريت» كه البته بايد مديريت ويرايشگر باشه اما در ترجمه فارسي اينطوري نوشتن! خب روي اون كه بزنيد، ويرايشگر ساده خود وردپرس حذف ميشه و مي‌تونيد روي يك صفحه خالي و سفيد محتواتون رو وارد كنيد. محتواي صفحه اصلي سايتتون.

براي اين كار بايد اول روي افزودن المان بزنيد و از بين همه اون آيتم‌هايي كه مياد، روي رديف بزنيد. حتما بايد اول رديف اضافه كنيد. در اصل صفحه‌ساز محتواي صفحه شما رو قراره توي اين رديف‌ها نمايش بده. مثلا شما ۵ تا رديف ميسازيد بعد روي هر كدوم يك چيزي رو قرار ميديد. براي مثال اولين رديف رو مي‌تونيد اسلايدر بزاريد. بعد آخرين مطالب سايت. بعد قسمت مربوط به رسانه‌هاي اجتماعي. به همين شكل.

مراحل صفحه سازي دقيقا به همين شكله. ولي خب اينطوري سايت خيلي قشنگ نميشه. اينكه پشت سرهم رديف رديف يك محتوايي قرار بگيره. براي اين تغيير دادن اين حالت خود رديف‌ها قابليت شخصي‌سازي دارن. مثلا رديف رو مي‌تونيد تقسيم به چند بخش كنيد.

بررسي ساختار طراحي سايت زوميت

 

با مثال ميخوام از روي سايت زوميت بگم كه دقيقا چه كارهايي مي‌تونيد با اين رديف انجام بديد. الان اگر صفحه اصلي زوميت رو باز كنيد، يه نگاه به ساختارش كنيد، متوجه اين رديف‌ها ميشيد. الان در اين قسمت كاري به هدر نداريم. يعني اون بخشي كه بالاي سايت قرار داره و توش لوگو و دسته‌بندي‌ نمايش داده شده. اين متناسب با قالب شما شكل ميگيره و نميشه در صفحه‌ساز اون رو تغيير داد. از قسمت هدر به پايين اگر دقت كنيد يك باكس تبليغات مي‌بينيد. اين آيتم تبليغ در واقع روي اولين رديف صفحه‌ساز قرار گرفته.

حالا با فرض اينكه شما بخوايد صفحه‌اي دقيقا مثل زوميت داشته باشيد، بايد اول يك رديف اضافه، بعد روي خود رديف دوباره يك علامت به‌علاوه هست وقتي روي اون بزنيد، حالا بايد آيتمي كه مي‌خوايد نمايش بديد رو انتخاب كنيد. كه مثلا اگر تبليغ باشه، بايد المان HTML خام رو انتخاب كنيد و كد تبليغ رو اون‌جا قرار بديد.

حالا اين دريف تمام شد. رديف بعدي رو بايد با اون به‌علاوه بزرگي كه پايين رديف بالايي هست، ايجاد كنيد. اگر يه بار صفحه زوميت رو روي حالت دسكتاپ ديده باشيد، يا اگر نديد تا حالا، بهتره يكبار نگاه كنيد بعد ادامه اين قسمت رو گوش بديد. به‌هر حال يك قسمتي وجود داره كه از دو بخش تشكيل شده. يعني خود رديف دو بخش داره با اندازه‌هاي مختلف. اين در اصل يك امكان جالب براي شخصي‌سازي رديف‌ها در Visual Composer هست.

شما مي‌تونيد رديف رو با نسبت‌هاي دلخواه تقسيم به چند بخش كنيد. مثلا ساده‌ترينش تقسيم به دو هست. يعني بايد از بالا سما چپ رديف گزينه ۱٫۲+۱٫۲ رو انتخاب كنيد تا نصف بشه. بعد مي‌تونيد روي همون رديف قسمت‌هاي مختلفي رو ايجاد كنيد.

مثلا رديف دوم سايت زوميت دقيقا همچين حالتي داره. رديف تقسيم شده به حالت ۳٫۴ + ۱٫۴ . كه روي قسمت بزرگ‌تر يك‌جور اسلايدر قرار گرفته. كه البته بهش شبكه نمايش مطالب ميگن. كه اين يك قابليت از سمت خود قالب هست. ولي خب شما با نصب يك افزونه مخصوص اسلايدر كه تو قسمت قبل كه مربوط به پلاگين‌ها بود معرفي هم كردم، مي‌تونيد اينجا اسلايدري چيزي شبيه به زوميت داشته باشيد. بعد روي باكس كناري ۱٫۴ هم سايت زوميت اومده دوباره دو تا تبليغ قرار داده.

وقتي مي‌خوايد چيزي رو اضافه كنيد بايد ببينيد سايت شما چه المان‌هايي داره. خود صفحه‌ساز Visual Composer يك سري المان‌هايي داره. يك سري‌ها هم مربوط به خود وردپرس هستن و يك سري ديگه هم در هر قالب متفاوتن. يعني المان‌هايي مخصوص يك قالب هستن.

رديف بعدي سايت زوميت يك قسمتي هست به‌نام پيشهاد سردبير. براي اينكه عنوان قرار بديد توي صفحه، بايد بعد از اضافه كردن رديف روي آيتم Heading سفارشي بزنيد و يك عنوان قرار بديد. بعد از اون اومده يك سري مطالب كه پيشنهاد سردبير هستن رو نمايش داده. اين قسمت مي‌تونه براي شما هر چيزي باشه حالا. مثلا مطالب پيشنهادي. باز هم از طريق يك المان مربوط به نمايش مطالب اين قسمت روي رديف اضافه شده.

خود وردپرس در اين بخش يك آيتم به‌نام WPنوشته‌هاي تازه داره كه مي‌تونيد اون رو اضافه كنيد بعد در قسمت شناسه عنصر، آي‌دي برچسب اضافه كنيد. مثلا بايد يك برچسبي به‌نام مطالب پيشنهادي يا منتخب سردبيري چيزي داشته باشيد كه توي بعضي مطالبتون ازش استفاده كنيد. بعد آي‌دي اون برچسب رو در اين قسمت قرار بديد تا توي اون رديف فقط مطالب اين برچسب نمايش داده بشه. البته الان من راه سختش رو گفتم. در اصل راهي كه با خود ابزار وردپرس بايد انجامش بديد. اما خب قالب‌هاي حرفه‌اي آيتم‌هاي مختلفي براي نمايش مطلب دارن كه بهتره از اونا استفاده كنيد. حالا چون من نمي‌دونم كه شما از چه قالبي مي‌خوايد استفاده كنيد، حالت پيش‌فرض خود وردپرس رو گفتم.

در سايت زوميت پايين‌تر كه بيايد به محتواي اصلي صفحه اول مي‌رسيد. يعني آخرين مطالب. كه البته در كنارش دو تا ستون هم ديده ميشه. براي اينكه همچين قسمتي رو داشته باشيد، يعني بخش مطالب اندازه بزرگ‌تري نسبت به دو ستون كناري داشته باشه، بايد ساختار رديف بعدي رو روي ۱٫۴+۱٫۲+۱٫۴ قرار بديد. بعد در قسمت وسط باز يا از همون حالت پيش‌فرض وردپرس مطالب رو نمايش بديد يا از طريق آيتم‌هايي كه قالب شما در اختيارتون قرار ميدن.

در ستون‌هاي كناري مي‌تونيد از ابزارك‌ها استفاده كنيد. در قسمت نوار كناري وردپرس روي نمايش كه بيايد، يك بخش هست به نام ابزارك‌ها. كه اونجا مي‌تونيد ابزارك‌ها مختلفي رو ايجاد كنيد. در اصل يك سري آيتم رو كه باز بعضي‌ها پيشفرض خود وردپرس هستن و بعضي‌ها با قالب و پلاگين‌هاي شما اضافه ميشن. رو بايد در يك سايدبار قرار بديد.

 اين ابزارك‌ها در اصل همون ويجت‌ها هستن. شما اين ويجت‌ها رو انتخاب مي‌كنيد و در يك سايدبار قرار ميديد. توي همين صفحه‌ ابزارك، دو بخش نمايش داده ميشه و فقط كافيه ويجت‌ها رو از سمت راست با حالت درگ‌اند‌دراپ به سايدبارهايي كه سمت چپ هستن منتقل كنيد. هر سايدبار هم اسم داره. حالا برگرديد به همون برگه‌ها و ادامه ساخت صفحه. ستون‌هاي كناري رو حالا مي‌تونيد با اين سايدبارهايي كه ساختيد پر كنيد. اسم اين آيتم در ويژوال كامپوزر ، سايدبار با ابزارك هست. ديگه فقط كافيه اين آيتم رو انتخاب كنيد و در صفحه‌اي كوچكي كه بازش ميشه اسم اون ابزارك رو كه در صفحه ابزارك‌ها ساختيد، مشخص كنيد.

ستون‌هاي كناري سايت زوميت هم كه مثلا توشون مطاللب پربازديد و يك سري دسته‌بندي‌هاي قرار گرفته از طريق همين سايدبار‌ها قابل پياده سازي روي سايت هستن.­

ساخت رديف‌هاي عريض با پس‌زمينه متفاوت

قبل از اينكه اين بخش مربوط به سايت زوميت رو ببنيديم. يك ويژگي ديگه رو هم مي‌خوام معرفي كنم. پايين‌تر در همون سايت زوميت. يك سري بخش‌ها ميبينيد كه مثلا پشتش كاملا مشكيه. يعني رنگ داره و با قسمت‌هاي بالا و پايينش متفاوته. شما هم براي ساخت همچين قسمت‌هايي بايد ساختار رديف رو ويرايش كنيد. گفتم كه براي تقسيم كردنش به چند بخش بايد چكار كنيد، حالا براي تغيير رنگ اون بايد روي آيكون مداد كه سمت بالا سمت راست رديف هست بزنيد و در قسمت بك‌گراند، يك رنگ يا حتي تصوير رو براي اون انتخاب كنيد. حالا هر چيزي كه توي رديف قرار بگيره، پشتش رنگ متفاوتي نسبت به بك‌گراند اصلي سايتتون قرار ميگيره كه اگر بين رديف‌هاتون از اين حالت هم استفاده كنيد، طراحي سايتتون قشنگ‌تر مي‌تونه بشه.

حالا شايد توضيح دادن اين موارد توي پادكست خيلي راحت نباشه ولي خب يكم كه با صفحه‌ساز كار كنيد، ساز و كارش دسستون مياد. در دانشگاه فوربو هم دروه براي طراحي سايت داريم. كه اتفاقا قراره براي مدل سايت‌هاي مختلف مثلا فروشگاهي، شركتي، خدماتي و از اين مدل سايت‌ها دور‌ه‌هاي طراحي داشته باشيم. احتمالا وقتي كه اين قسمت رو مي‌شنويد اولين دوره طراحي سايت ما هم كه مربوط به طراحي سايت فروشگاهي هست، منتشر شده. سر بزنيد به دانشگاه فوربو، FBUN.ir آدرس هست.

صفحه اصلي تون كه ساخته شد، يعني طرحي خواستيد رو با صفحه‌ساز طرحي كرديد بايد اون رو منتشر كنيد. يعني روي قسمت انتشار بزنيد تا برگه منتشر بشه. حالا اگر سايتتون رو دوباره باز كنيد، مي‌بينيد كه هيچي تغيير نكرده. اين به خاطره كه هنوز شما صفحه‌ يا در اصل همون برگه‌‌اي كه ساختيد رو به‌عنوان صفحه اصلي معرفي نكرديد. براي اينكار بايد به تنظيمات وردپرس بخش خواندن بريد. بعد در قسمت مربوط به صفحه نخست، برگه‌اي كه ساختيد رو انتخاب كنيد و روي ذخيره بزنيد. حالا صفحه‌ اصلي سايتتون ميشه همون صفحه‌اي كه ساختيد. اين صفحه اصلي. در بخش آخر اين قسمت از پادكست نگاهي هم به ساخت صفحه‌هاي درباره ما و تماس با ما مي‌اندازيم.

طراحي صفحه تماس‌ با ما و درباره ما

از لحاظ تكنيكي صفحه‌هاي تماس با ما و درباره ما هيج فرقي با صفحه اصلي‌تون ندارن. شما بايد دوباره به بخش افزودن برگه بريد و براي اينا هم برگه بسازيد. فقط صفحه تماس با ما ما نياز به يك فرم‌ساز داره كه اگر يادتون باشه تو قسمت قبلي گفتم از چي مي‌تونيد استفاده كنيد. پلاگين Contact Form يك ساختار ساده براي فرم تماس با ما داره كه وقتي اون رو نصب كنيد روي سايت مي‌تونيد شورت‌كد اون رو دريافت كنيد. شورت‌كد هم يك كد متني هست كه بايد اون رو توي يك صفحه قرار بديد.

دو حالت داره. يك اينكه روي همون برگه‌اي كه باز كرديد، در قسمت ويرايشگر متني خود وردپرس، فقط شورت‌كد رو قرار بديد و انتشار رو بزنيد. خيلي ساده يك فرم تماس با ما وسط صفحه قرار ميگيره. اما با صفحه ساز هم مي‌تونيد اين كار رو انجام بديد.  مثلا يك رديف بسازيد و اون رو دو قسمت كنيد. بعد سمت راست با آيتم بلاك متن بيايد و يك متني رو بنوسيد. مثلا مي‌تويد نظر و پيشنهاد و از اين جور چيزا رو براي ما ارسال كنيد. يه همچين محتوايي. بعد توي قسمت سمت چپ با همون بلاك متن، شورت‌كد فرم رو هم بزاريد و بعد منتشر كنيد صفحه رو . حالا صفحه‌تون يه مقدار بهتر ميشه. ديگه دست خودتون كه با چه سليقه‌اي اون رو مرتب كنيد.

براي صفحه درباره ما هم بايد همين مراحل رو تكرار كنيد. يعني دوباره به صفحه ساخت برگه بريد و محتواتون رو يا در خود ويرايشگر وردپرس يا در صفحه ساز با شكل موردنظرتون وارد كنيد. كلا براي وارد كردن متن و عكس مثل يك مطلب، بايد از آيتم بلاك متن توي ويژوال كامپوزر استفاده كنيد. ديگه همه‌چيز بستگي به سليقه و نوع محتوايي كه ميخوايد اون رو به‌نمايش بزاريد.

راهنماي توليد محتوا در اينستاگرام

۱- منظور از توليد محتوا در اينستاگرام چيست؟

در اينجا منظور از محتوا، محتواي ديجيتال است، محتواهايي مانند عكس، تصوير، صدا و . . . كه مي‌توانند اطلاعاتي را به مخاطب اضافه كنند يا به عبارت بهتر پيامي را به مخاطب منتقل كنند.

خب مسلما انتشار اينگونه اطلاعات در اينستاگرام يعني توليد محتوا در اينستاگرام، پس منظور از توليد محتوا در اينستاگرام خيلي واضح است، هر عكس يا ويديويي كه در اينستاگرام منتشر مي‌كنيد محتوا محسوب مي‌شود.

توليد محتوا در اينستاگرام

پس وقتي به شما مي‌گويند كه در اينستاگرام توليد محتوا انجام دهيد يعني عكس و فيلم منتشر كنيد. وقتي به شما مي‌گويند كه براي توليد محتوا در اينستاگرام بايد استراتژي داشته باشيد يعني براي توليد همين عكس‌ها و فيلم‌ها بايد يك استراتژي درست داشته باشيد.

بسيار عالي، منظور از توليد محتوا در اينستاگرام كاملا روشن شد، اما چرا توليد محتوا انقدر اهميت دارد؟

 

۲- اصلا توليد محتوا در اينستاگرام چرا انقدر اهميت دارد؟

بيايد كمي از دنياي اينستاگرام فاصله بگيريم و نگاهي كلي به بازاريابي محتوايي داشته باشيم.

بازاريابي محتوايي چيست؟

در بازاريابي محتوايي شما تلاش مي‌كنيد كه محتوايي ارزشمند كه مرتبط با كسب‌وكارتان و  مورد نياز مخاطبانتان است را منتشر كنيد تا به اين شكل مخاطبانتان به بهانه رفع نيازهاي اطلاعاتي خود با شما آشنا شوند.

بازاريابي محتوايي

مثلا اگر يك وبسايت، كانال آپارات يا يك پيج اينستاگرام در زمينه پخت غذاهاي ايتاليايي محتوا ارايه مي‌كند، مسلما افرادي كه به اين اطلاعات نياز دارند را به مرور به سمت خود جذب مي‌كند.

در واقع در بازاريابي محتوايي تمام هدف اين است كه با ارايه محتواي ارزشمند كاربر را به سمت خود بكشانيد.

 

خب اين توضيحات چه ارتباط با توليد محتوا در اينستاگرام دارد؟

جواب سوال واضح است، اينستاگرام اساسا كه پلتفرم براي توليد محتواست، در واقع اينستاگرام ساخته شده تا افراد در آن توليد محتوا كنند، هرچند كه امروز از محتوا و بازاريابي محتوايي در وبسايت و پلتفرم ديگري بايد استفاده كرد، اما در اينستاگرام اساس كار شما محتوا خواهد بود.

اصلا مگر مي‌شود در اينستاگرام باشيد اما توليد محتوا نكنيد؟ مگر مي‌شود يك پيج تجاري در اينستاگارام آغاز به كار كند ولي فقط توضيحاتي بنويسيد و هيچ محتوايي توليد نكند.

پس توليد محتوا در اينستاگرام اساس و شرط اصلي فعاليت در اينستاگرام است، پس از همين الان بدانيد كه نمي‌توانيد يك حساب در اينستاگرام بسازيد و هيچ برنامه‌اي براي توليد محتوا نداشته باشيد، اگر قرار است اينگونه باشد توصيه مي‌كنم فكر بازاريابي در اينستاگرام را از سر خود بيرون كنيد.

 

۳- براي توليد محتوا بايد استراتژي داشته باشيد

بسيار عالي، شما منظور من از توليد محتوا در اينستاگرام را متوجه شديد و اهميت آن را درك كرديد. اما چطور توليد محتوا در اينستاگرام را شروع كنيم؟

در اين مرحله خيلي از افراد به اين فكر مي‌كنند كه چطور عكس‌هايي زيبا درست كنند؟ چطور ويديو تهيه كنند؟ و سوالاتي از اين قبيل كه به چگونگي ساخت محتوا اشاره دارد.

اما مرحله مهمتري قبل از ساخت محتوا وجود دارد، يا به بيان بهتر، سوال مهتري قبل از سوالات مربوط به چگونگي ساخت محتوا وجود دارد.

 

ما چه نوع محتوايي را توليد كنيم؟ و چه نوع محتواهايي را توليد نكنيم؟

ايده توليد محتوا در اينستاگرام

جواب اين دو سوال استراتژي شما براي توليد محتوا در اينستاگرام را مشخص مي‌كند. البته در اين منظور از نوع محتوا اين نيست كه ويديو توليد كنيم يا عكس، منظور جنس محتوا نيست، منظور اين است كه بفهميم چه محتواهايي از نظر پيامي كه منتقل مي‌كنند براي ما مناسب هستند.

به طور مثال آيا ما محتواي آموزشي داشته باشيم؟ آيا محتواهايي را كه كسب وكار ما را نمايش مي‌دهند داشته باشيم؟ آيا محتواي سرگرم‌كننده قرار دهيم يا خير؟

همانطور كه متوجه شديد محتواهاي متفاوتي وجود دارند كه در پيامي كه منتقل مي‌كنند از هم متفاوت هستند و استراتژي محتوا يعني مشخص كنيد كه به سراغ كدام نوع محتوا برويم و قيد كدام نوع محتواها را بزنيم.

فقط با داشتن استراتژي است كه مي‌دانيم در چه مسيري حركت مي‌كنيم و دقيقا مي‌دانيم كه امروز چرا چنين محتوايي را منتشر مي‌كنيم، اگر استراتژي نداشته باشيد به صورت پراكنده توليد محتوا مي‌كنيد و شبيه به يك تيم فوتبال مي‌شويد كه هرچه به بازي او نگاه مي‌كنيم نمي‌توانيم بفهميم كه دقيقا با چه تركيب و استراتژي بازي مي‌كند.

اما چطور استراتژي داشته باشيم؟ در بخش بعدي همراه باشيد.

 

۴- فرمول هما براي تعريف استراتژي محتوايي در اينستاگرام

فرمول هما مخفف سه كلمه هست ( هدف، مخاطب، استراتژي محتوا)

 

هدف:

هدف يعني به اين فكر كنيد كه چه انتظاراتي از فعاليت در اينستاگرام داريد. آيا انتظار داريد فروشتان افزايش پيدا كند؟ آيا انتظار داريد ذهنيت خاصي از برندتان شكل بگيرد؟ آيا انتظار داريد اعتماد افراد به شما بيشتر شود؟

توليد محتوا در اينستاگرام

در بخش هدف بايد مشخص كنيد كه اهداف مشخص شما از حضور در اينستاگرام كدامند؟ يا به بيان بهتر نتيجه‌هاي مشخصي كه از حضور در اينستاگرام انتظار داريد را تعيين كنيد، اينكه شما چه نتيجه‌اي را از فعاليت در اينستاگرام انتظار داريد، روي محتواهايي كه توليد مي‌كنيد اثرگذار خواهد بود.

 

مخاطب:

در دومين قدم بايد مشخص كنيد كه مخاطبان شما چه افرادي هستند و سعي كنيد شناخت خوبي نسبت به اين افراد پيدا كنيد. حداقل انتظار مي‌رود كه نيازهاي اطلاعاتي، اهداف و نگراني‌هاي اين افراد را خوب شناسايي كنيد.

مثلا اگر به فروش محصولات زينتي مشغول هستيد، به نظر شما بيشترين نگراني افراد در خريد اين محصولات كدامند؟ به نظر شما مخاطبان هدف شما معمولا به دنبال چه اطلاعاتي در خصوص محصولات شما مي‌گردند؟ مخاطبان شما چطور به يك فروشنده محصولات زينتي اعتماد مي‌كنند و چه چيز باعث مي‌شود كه اعتماد نكنند؟

اينها سوالاتي هستند كه پاسخ آنها منجر به شناخت بهتر مخاطب مي‌شود كه البته سوالات بيشتري وجود دارند كه خودتان با توجه به نوع كسب‌وكارتان بايد بپرسيد.

 

 استراتژي محتوا:

بسيار عالي، در آخرين قدم بايد ببينيد چه نوع محتواهايي هستند كه شما را به اهداف و انتظاراتان از حضور در اينستاگرام نزديك مي‌كنند و همينطور چه نوع محتواهايي هستند كه در راستاي نياز، اهداف و نگراني‌هاي مخاطبانتان هستند.

بياييد يك مثال عملي را بررسي كنيم.

فرض كنيد كه من يك توليد كننده و فروشنده محصولات چرمي در اينستاگرام هستند و قصد دارم باز استفاده از فرمول هما استراتژي مناسب براي توليد محتوا در اينستاگرام را مشخص كنم.

 

بخش اول فرمول، هدف: خب من با حضور در اينستاگرام انتظار دارم :

۱- محصولاتم را مستقيما در اينستاگرام بفروشم، يعني از اينستاگرام سفارش خريد دريافت كنم.

۲- در ادامه انتظار قبلي، مسلما انتظار دارم اعتماد مخاطبان را در اينستاگرام جلب كنم.

۳- انتظار دارم به عنوان يك توليد كننده حرفه‌اي شناخته شوم.

 

بخش دوم فرمول، مخاطب: مخاطبان من:

۱-به دنبال اين هستند كه چطور محصول چرم را از غير چرم تشخيص دهند

۲- به دنبال اطلاعاتي درباره نگهداري محصولات چرم هستند.

۳- به دنبال اطلاعاتي درباره تيپ‌هاي چرم و ست كردن با چرم و . . . هستند

 

بخش سوم فرمول، استراتژي: خب حالا نوبت به اين مي‌رسد كه محتواهايي را مشخص كنم كه بخش اول و بخش دوم فرمول را پوشش مي‌دهد.

محتواي نوع اول: محتواهاي آموزشي درباره چرم، انواع چرم، تشخيص چرم و . .

اين نوع محتواها به چند نياز اطلاعاتي مخاطبانم پاسخ مي‌دهد. موارد ۱ و ۲ در بخش مخاطب

محتواي نوع دوم: محتواهايي درباره تيپ زدن، ست كردن و . . . با محصولات چرمي

اين نوع محتوا به مخاطب كمك مي‌كند كه چطور تيپ‌هاي مختلفي با محصولات چرمي داشته باشد. مورد شماره ۳ در بخش مخاطب

محتواي نوع سوم: محتواهايي كه پشت صحنه كسب‌وكار من را نمايش مي‌دهند.

محتواهايي مانند نمايش روند توليد، نمايش محصولات ارسالي به مشتريان و . . . اين نوع محتواها موارد شماره ۲ و ۳ در بخش اهداف را پوشش مي‌دهند و كمك مي‌كنند كه هم اعتماد مخاطبان جلب شود و هم به عنوان يك توليد كننده حرفه‌اي شناخته شوم.

محتواي نوع چهارم: محتواهايي كه هدفشان نمايش محصولات جديد است.

اين نوع محتواها مورد شماره ۱ در بخش اهداف را پوشش مي‌دهند و كمك مي‌كنند كه محصولاتي كه براي فروش آماده هستند تبليغ شوند و افراد در صورت نياز براي سفارش اقدام كنند.

 

همانطور كه متوجه شديد من بر اساس اهداف و انتظاراتي كه از اينستاگرام دارم و همينطور نياز مخاطبانم، چهار نوع محتوايي كه مي‌توانند كمك كننده باشند را شناسايي كردم و محتواهايي از اين نوع را منتشر خواهم كرد.

دقت داشته باشيد براي هر نوع محتوايي كه مشخص مي‌شود، ممكن است چندين جنس محتوا براي توليد در نظر داشته باشيد، مثلا براي محتواي نوع سوم كه پشت صحنه كسب‌وكار را به نمايش مي‌گذارند اين جنس محتواها مي‌توانند مناسب باشد.

۱- ويديو از روند توليد محصولات

۲- گفتگو با موسس كسب‌وكار يا كاگران در خصوص حساسيت‌هاي توليد

۳- نمايش تصاويري از بسته‌بندي محصولات براي ارسال

۴- نمايش جشن‌ها يا اتفاقات كوچك و جالب در محيط كار

۵- نمايش چرم‌هايي خامي كه به دست شما رسيده است

پس در واقع هر نوع محتوايي كه مشخص‌ مي‌كنيد، مي‌تواند چندين جنس محتواي متفاوت را در خود داشته باشد، در حالي كه همگي از يك نوع هستند و براي نمايش پشت صحنه كسب‌وكار توليد مي‌شوند.

در اين مطلب كمي مفصل‌تر درباره استراتژي توليد محتوا در اينستاگرام صحبت كرده‌ام.

استراتژي توليد محتوا در اينستاگرام

 

۵- ايده‌هاي توليد محتوا در اينستاگرام

همانطور كه متوجه شديد شما بر اساس فرمول هما مشخص مي‌كنيد كه چه نوع محتوا‌هايي بايد منتشر شوند و براي هر نوع چندين جنس محتوا مي‌تواند وجود داشته باشد.

هرگز نبايد به اين شكل عمل كنيد كه هرجا ايده جالبي براي توليد محتوا ديديد از آن استفاده كنيد، چرا كه هر ايده در صورتي به درد شما خواهد خورد كه در راستاي استراتژي محتوايي و از نوع محتواهايي باشد كه شما تعيين كرده‌ايد.

توليد محتوا در اينستاگرام

با اين حال بد نيست كه نگاهي به ايده‌هاي مختلف توليد محتوا در اينستاگرام داشته باشيد و تنها از آنهايي كه در راستاي استراتژي شما و نوع محتواي مشخص شده از طرف شما هستند استفاده كنيد.

در مطلب به چندين ايده توليد محتوا اشاره شده است، لذا من مجداا اين ايده‌ها را تكرار نمي‌كنم و توصيه مي‌كنم براي مشاهده ايده‌هاي توليد محتوا در اينستاگرام به مطلب زير مراجعه كنيد.

ايده‌هاي توليد محتوا در اينستاگرام

 

۶- جادوي مستند‌سازي را دست كم نگيريد

در ميان روش‌هاي توليد محتوا در اينستاگرام كه احتمالا مطالعه كرديد، يك روش وجود دارد كه مدرنترين و قطعا كارآمدترين روش توليد محتوا در اينستاگرام است و توصيه مي‌شود كه نه همه محتواهاي شما، بلكه بخش عمده‌اي از محتواهاي اينستاگرامتان از اين نوع باشند.

اين روش توليد محتواي مستند يا توليد محتوا با تكنيك مستندسازي نام دارد.

در اين روش به جاي اينكه به دنبال موضوع براي توليد محتوا و ساخت آن باشيد، اتفاقات زندگي كاري و حرفه‌اي خود را به تصوير مي‌كشيد. در واقع در اين حالت شما ديگر نياز نيست به دنبال توليد محتوا باشيد، ماجراي روز كاري شما خودش يك موضوع براي توليد محتواست.

 

چگونه محتوا را حرفه اي سئو كنيم؟

آيا محتوا هميشه مهم خواهد بود؟

محتوا هميشه مهم است اما محتوا فقط به معناي محتواي متني و مقاله نيست! محتوا مي تواند يك كاتالوگ يا يك راهنماي خريد تصويري باشد. محتوا مي تواند يك موزيك ويديو باشد. محتوا مي تواند عكس هاي با كيفيت باشد. محتوا مي تواند يك اينفوگرافي باشد.

معناي محتوا در اينستاگرام “عكس” است. بسياري از پيج هايي كه مخاطبان زيادي را همراه خود مي كنند تنها دليلش تصاوير جذاب و با كيفيتي است كه منتشر مي كنند.

هر كسب و كاري كه داشته باشيد توليد محتوا براي آن مهم است. كسب و كاري كه محتوايي براي ارائه به مخاطبانش نداشته باشد قطعا شكست مي خورد! كسب و كاري كه فقط به فكر پول درآوردن و فروش است (مثل بعضي از فروشگاه هاي اينترنتي) قطعا موفق نخواهد شد.

 

محتوا را طوري ارائه دهيد كه كاربر پسند باشد

شايد يك سايت دانلود فيلم نتواند محتواي طولاني و آسمان خراش ارائه دهد! البته راه كاري كه همه سئوكارها براي سايت هاي دانلود فيلم و موزيك دارند اين است كه در مورد بيوگرافي خواننده ها و بازيگران بنويسيد. اين هم خوبه ولي هميشه لازم نيست!

سايت هايي كه نمي توانند محتواي زيادي توليد كنند بهتر است در ارائه محتوا بيشتر تمركز كنند. به عنوان مثال يك سايت فروش درب هاي اتوماتيك بهترين كاري كه در ارائه محتوا مي تواند انجام دهد ارائه كاتالوك ها به صورت فايل PDF و راهنماي خريد و كمك به مشتري براي انتخاب بهترين گزينه اش است.

چنين سايتي نيازي نيست هر روز محتوا توليد كند. همين كه مقالاتي سريالي در مورد راهنماي خريد، مزايا و معايب و مقايسه انواع درب هاي اتوماتيك با توجه به بودجه مشتري داشته باشد كافي است. حالا هر از گاهي هم آپديت شوند كه چه بهتر.

گوگل هم دقيقا اين قضيه را درك مي كند كه سايت هايي كه در حوزه كاري شما هستند نمي توانند محتواي زيادي توليد كنند. گوگل به سايت هايي علاقه دارد كه به خوبي نياز كاربرانشان را رفع مي كنند. شما هم بايد به فكر اين باشيد نياز را رفع كنيد. اگر اين كار را به خوبي انجام دهيد مطمئن باشيد بازديدهاي بازگشتي تان افزايش پيدا مي كند و به دنبال آن بازديد كننده هاي هميشگي خواهيد داشت. همين موضوع ثابت كننده اين است كه شما نياز مخاطبانتان را به خوبي رفع كرده ايد.

بسياري از سايت هاي دانلود موزيك را ديده ام كه آهنگ هايي كه هنوز پخش نشده اند را با عنوان (دانلود رايگان آهنگ فلان خواننده) قرار مي دهند و زماني كه كاربر به آن صفحه براي دانلود آهنگ جديد آن خواننده مراجعه مي كند خبري از لينك دانلود آن نيست! اين باعث مي شود كاربران شما با عصبانيت سايت تان را ترك كنند و ديگر بازگشتي نخواهند داشت. همين باعث مي شود بانس ريت سايت تان به مرور افزايش پيدا كند و رتبه وب سايت تان به صورت كلي كاهش پيدا كند.

پيشنهاد مي كنم مقاله چگونه سايت خود را براي الگوريتم فلوريدا بهينه كنيم؟ را هم بخوانيد.

 

مقالات طولاني هميشه جواب نمي دهند!

خيلي از دوستان فكر مي كنند هميشه مقالاتي كه بالاي 3000 كلمه دارند رتبه خوبي مي گيرند اما بايد بگويم هميشه و در همه حوزه هاي كاري اينطور نيست! مهم اين است كه محتوايي ارائه دهيد كه دقيقا كاربر شما به دنبال آن باشد. محتوايي كه كاربر را در صفحه نگه دارد. حتي ممكن است محتواي شما 500 كلمه باشد ولي اين مهمه كه كاربر شما به آن نياز دارد.

اين دقيقا بستگي به حوزه كاري شما دارد. شايد كاربري وارد يك سايت محتوايي شود و 10 دقيقه در آن بماند اما در سايت ديگري مثل سايت دانلود موزيك برود و كلا 30 ثانيه در آن باشد. چرا؟ مشخص است چون دانلود موزيك كلا شايد 30 ثانيه طول بكشد اما خواندن يك مقاله 2000 كلمه اي در يك سايت محتوايي 10 دقيقه زمان خواهد برد. اين قضيه را دقيقا گوگل درك مي كند. پس هميشه سايت تان را با سايت هايي كه در حوزه كاري خودتان هستند مقايسه كنيد.

 

چگونه بدون توليد محتوا رتبه يك گوگل شويم؟

البته كه داشتن محتوا هميشه مهم است اما منظورم اين است كه چطور بدون توليد محتواي زياد يا طولاني بتوانيم رتبه خوبي در نتايج جست و جو داشته باشيم. چون همانطور كه مي دانيد خيلي از كسب و كارها نمي توانند هر روز محتوا توليد كنند يا اينكه مقالات آسمان خراش بنويسند.

در ادامه به نكاتي اشاره مي كنم كه با به كارگيري آن ها مي توانيد رتبه صفحات سايت تان را حداقل تا 80 درصد در گوگل افزايش دهيد. دقيقا اين موارد را شخصا تست كرده ام و فيدبك مثبت گرفتم.

 

عنوان ها را جذاب تر كنيد

از نوشتن عنوان هاي تكراري پرهيز كنيد! عنوان مهمترين چيز براي ترغيب يك مخاطب به خواندن محتوا است. به جاي اينكه از عنوان هاي تكراري و خشك استفاده كنيد از عنواهايي استفاده كنيد كه رقباي شما تا به حال از آن ها استفاده نكرده اند.

به عنوان مثال به جاي نوشتن عنوان ” ابزار‌هاي پركاربرد فتو‌‌‌‌شاپ ” عنوان ” ابزار‌هاي پركاربرد طراحان حرفه اي در فتو‌‌‌‌شاپ” را استفاده كنيد. اگر سايت دانلود موزيك داريد هم به دانلود آهنگ جديد فلان خواننده بسنده نكنيد! سعي كنيد مثل بقيه نباشيد.

 

توضيحات نوشته را با عبارات جذاب بهينه كنيد

توضيحات نوشته در نتايج جست و جو بسيار مهم شده است. طبق تحقيقات انجام شده بيش از 60 درصد از كاربران بعد از ديدن عنوان نوشته توضيحات آن را هم مي خوانند و در صورت جذاب بودن آن كليك مي كنند.

اگر در نوشته خود از توضيحاتي استفاده كنيد كه براي كاربر ترغيب كننده باشد شانس اين كه روي لينك شما كليك كنند را بيشتر خواهد كرد.

در توضيحات نوشته خود مي توانيد از عنوان هاي ديگري كه در طوفان ذهني خود براي نوشته تان استفاده كرده ايد به صورت ديگري استفاده كنيد. البته اين دقيقا بستگي به موضوع نوشته تان دارد.

به عنوان مثال عنوان مقاله ما “20 نكته فراموش نشدني در سئو” است. در توضيحات اين مقاله (متا ديسكريپشن يواست سئو) مي توانيد اين طور بنويسيد: “در اين مقاله مرجع 20 نكته حياتي در سئو را ياد خواهيد گرفت كه اساتيد برتر سئو داخلي و خارجي آن را تاييد كرده اند.” يا “اين 20 نكته كه هميشه مورد استفاده سئوكاران كهنه كار است دقيقا به شما كمك مي كند كه در هر كلمه سختي بتوانيد رتبه يك گوگل را كسب كنيد”

 

از عبارات مورد نياز كاربر در محتوا استفاده كنيد

يكي بهترين روش ها براي اينكه يك محتواي كاربر پسند و گوگل پسند توليد كنيد اين است كه در آن از عبارات و جملاتي استفاده كنيد كه كاربران بيشتر جست و جو كرده اند و يا اينكه احتمال جست و جوي آن وجود دارد. خيلي مهمه كه اين عبارات را در ابتداي محتوا به كار ببريد. اين همون قسمت گوگل پسند قضيه است.

براي اين كار كافي است سري به عباراتي كه كاربران از قبل در گوگل جست و جو كرده اند بزنيد. منظور همان ساجسشن هاي گوگل است. البته اين فقط كافي نيست! بهتر است دقيقا سوالاتي كه مخاطبان شما در ذهن شان ممكن است وجود داشته باشند را هم در محتوا به كار ببريد.

مثلا محتواي شما در مورد “سفر به آنتاليا در تابستان” است. بهتر است از سوالات احتمالي كاربر در محتواي خود مثل “براي مسافرت به آنتاليا بايد دلار ببريم يا لير؟” “چقدر به بارمن ها بايد انعام دهيم؟” “با چه زباني بهتر است صحبت كنيم؟” “در كدام مراكز خريد اجناس تخفيف دار بيشتري پيدا مي شود” و …. استفاده كنيد. اين كار باعث مي شود رتبه مقالات شما به شدت در گوگل افزايش پيدا كند. بدون اينكه بخواهيد الكي محتواي خود را طولاني كنيد و يا از بك لينك هاي زياد براي كسب رتبه بهتر استفاده كنيد.

۱۰ روش تضميني براي خارج شدن اكانت از بلاك اينستاگرام

اگر در حال مطالعه اين آموزش هستيد، احتمالأ اكانت اينستاگرام شما مسدود شده است و ديگر اجازه انجام كارهايي مثل: لايك كردن، كامنت گذاشتن و فالو كردن را نداريد. اگر اكانت اينستاگرام شما مسدود شده باشد، با پيغام Action Blocked مواجه خواهيد شد. براي خارج شدن اكانت از بلاك اينستاگرام چي كار كنيم؟ سوال دوم اينكه چرا اينستاگرام اكانت ما را بلاك مي كند؟ سوال آخر آيا راهي براي خارج شدن از بلاك اينستاگرام وجود دارد؟

امروز در بخش آموزش اينستاگرام قصد دارم، شما را با چند روش و راه حل براي خارج شدن اكانت اينستاگرام آشنا كنم. توصيه مي كنم حتمأ به صورت كامل آموزش را مطالعه نماييد، تا به راحتي براي رفع مسدودي اكانت اينستاگرام خود دست به كار شويد.

چرا اينستاگرام اكانت ما را بلاك مي كند؟

چرا اينستاگرام اكانت ما را بلاك مي كند؟

 

دلايل بلاك شدن اكانت اينستاگرام(Action Blocked)

تمامي شبكه هاي اجتماعي از قوانيني تشكيل شده اند، كه كاربران براي استفاده از برنامه يا اپليكيشن مجبور هستند، كه قوانين را رعايت كنند. در حال حاضر App اينستاگرام يكي از محبوب ترين شبكه اجتماعي در ايران است و جزو پركاربرد ترين برنامه هاي گوشي موبايل تلقي مي شود.

اينستاگرام هم همانند ساير برنامه ها شامل قوانيني است، كه كاربران براي استفاده از آن ملزم به رعايت قوانين هستند. اكثر كاربران از قوانين اينستاگرام اطلاعات كافي ندارند و ممكن است به دليل نقض قوانين، اينستاگرام اكانت اين افراد را بلاك كند.

همينطور كه گفتم زماني كه اكانت اينستاگرام شما بلاك مي شود، شما از انجام كارهايي همچون لايك كردن، فالو كردن و كامنت گذاشتن محروم مي شويد. بنابراين آشنايي با قوانين اينستاگرام جزو ضرورت استفاده از اين برنامه پر طرفدارست.توصيه مي كنم حتمأ قوانين اينستاگرام را كامل مطالعه نماييد.

چه كار كنيم بلاك نشيم؟ (قوانين اينستاگرام)

شايد براي شما تعجب آور باشد، اما رعايت قوانين ساده زير مي تواند از بلاك شدن اكانت اينستاگرام شما جلوگيري نمايد.

  • اطلاعات اكانت اينستاگرام خود را تكميل نماييد( ايميل، شماره تلفن، عكس و..)

اگر هنوز اطلاعات حساب اينستاگرام خود را تكميل نكرده ايد! هرچه سريع تر اين كار را انجام دهيد، زيرا اينستاگرام اكانت هايي كه داراي اطلاعات ناقصي هستند را به عنوان يك ربات شناسايي و حساب شما را مسدود مي كند.

براي مثال اگر پروفايلتان داراي عكس شما نيست و بيوگرافي شما ناقص است. همچنين اگر شماره تلفن و يا ايميل خود را در حساب خود وارد نكرده ايد حتمأ اين كار را انجام دهيد.

بهتر است براي جلوگبري و يا خارج كردن اكانت از بلاك اينستاگرام، هر چه سريع تر اطلاعات حساب كاربري خود را تكميل نماييد.

چه كار كنيم بلاك نشيم؟

  • در حساب اينستاگرام خود پست بذاريد

اگر به تازگي حساب اينستاگرام خود را ايجاد كرده ايد، ممكن است اجازه لايك و كامنت گذاشتن نداشته باشيد. اينستاگرام حساب هايي جديدي كه هنوز پستي در حساب خود نداشته باشند را ربات شناسايي و احتمالأ مسدود مي كند.

بنابراين زماني كه حساب جديدي در اينستاگرام ايجاد مي كنيد، چند پست متفاوت به مرور زمان در اكانت خود به انتشار بگذاريد.

تأكيد مي كنم از گذاشتن چند پست همزمان خودداري كنيد.

  • از پشت سر هم پست گذاشتن پرهيز كنيد!

دوستان زيادي را مي شناسم كه پشت سر هم پست در حساب خود اضافه مي كردند و بعد از مدت كوتاهي بلاك شده اند، اگر شما  پشت سر هم پست مي گذاريد! توصيه مي كنم از انجام اين كار دست بكشيد.

يكي از دلايل اصلي بلاك شدن حساب اينستاگرام گذاشتن پست بي رويه و پشت سرهم است. اگر مي خواهيد از خطر مسدود شدن اكانت اينستاگرام در امان بمانيد. يك روش بسيار ساده اين هست كه، به صورت منظم پست ارسال نماييد. مثلأ روزي ۱ الي ۳ پست در حساب خود اضافه نماييد.

  • از گذاشتن تصوير و كامنت تبليغاتي نا متعارف پرهيز كنيد!

همينطور كه ميدونيد اينستاگرام شامل قوانيني است. و رعايت قوانين توسط كاربران براي اين شبكه اجتماعي بسيار حائز اهميت مي باشد. يكي از قوانيني كه اينستاگرام بسيار به آن اهميت مي دهد، استفاده نكردن از عكس هاي غير اخلاقي( ترسناك، پورن+۱۸ و..) در حساب كاربران است.

گذاشتن عكس نامتعارف و ارسال كامنت تبليغاتي مي تواند اكانت شما را مسدود نمايد.

بهتر است براي جلوگيري از بلاك شدن، از ارسال كامنت تبليغاتي و عكس غير اخلاقي خودداري كنيد.

  • از منشن كردن بيش از حد ديگران خودداري كنيد!

تا به اينجا با مواردي كه منجر به مسدود شدن حساب اينستاگرامي مي شود آشنا شديم. يكي ديگر از اين موارد منشن كردن يا مورد خطاب قرار دادن بسيار زياد ديگران است.

احتمالأ معني اين اصطلاح را نمي دونيد، منشن كردن يا(Mention) زماني است كه شما از علامت @ استفاده مي كنيد. استفاده بيش از حد @ يا منشن كردن ديگران در پست ها و كامنت ها و استوري ها توصيه نمي شود.

نكته بسيار مهم اينكه از منشن كردن افراد و صفحاتي كه جزو فالوورهاي شما نيستند اجتناب كنيد.

براي مثال شما براي افرادي كه جزو فالوور شما نيستند، پستي به صورت تكرار و با منشن آن افراد ارسال مي كنيد. اينستاگرام اين كار را اسپم تلقي و اكانت شما را مسدود مي كند.

  • ارسال بيش از حد پيام به دايركت ديگران مسدودي حساب در پي دارد

دايركت اينستاگرام

اگر به دنبال افزايش فالوور در اينستاگرام و كسب درآمد از اين شبكه اجتماعي هستيد. از ارسال پيام بيش از حد به ديگر حساب ها جدأ خودداري كنيد. چون اينستاگرام حساب هايي كه براي ساير كاربران پيام ارسال مي كنند و پاسخي از سمت كاربر پيام دريافت كننده دريافت نمي كنند را اسپم محسوب مي نمايد و سريعأ اكانت مورد نظر را بلاك مي كند.

يا زمانيكه شما پيامي به دايركت فرد ديگري ارسال مي كنيد و كاربر شما را بلاك مي كند، درابن حالت اينستاگرام تعداد حساب هايي كه شما را بلاك كرده اند را نسبت به ميزان فالوور شما بررسي مي نمايد. اگر تعداد زياد باشد اكانت شما را مسدود مي كند.

توصيه مي شود از ارسال بيش از حد پيام خودداري كنيد.

  • استفاده از اكانت با چند آي پي مختلف(تغغير دهنده آي پي )

استفاده از چند اكانت به اين معني است كه، شما زماني كه وارد حساب اينستاگرام خود مي شويد. براي استفاده ساير برنامه ها و شبكه هاي اجتماعي كه نيازمند تغيير آي پي هستند همچون: تلگرام، فيسبوك، توئيتر و.. از تغيير دهنده آي پي استفاده مي كنيد. زماني كه آي پي شما تغيير مي كند، اينستاگرام به حساب شك مي كند كه صفحه ي شما هر دفعه با آي پي متفاوت در كشور ديگر در حال فعاليت است و ربات هاي شناسايي اينستاگرام سريعأ حساب تان را مسدود مي كنند.

خيلي از كاربراني كه از من مشاوره گرفتند، با رعايت اين نكته توانستند از بلاك شدن حساب اينستاگرام خود جلوگيري كنند.

  • پست و تصاوير ديگران را با نام خودتون به اشتراك نگذاريد

يكي از قوانيني كه براي اينستاگرام از اهميت ويژه ي برخوردار است، رعايت قانون كپي رايت مي باشد. كه متأسفانه در ايران رعايت نمي شود. تا به حال دوستان زيادي از من دليل بلاك شدن حساب اينستاگرام خود را سوال كردند، سپس با بررسي و مطالعه قوانين، دليل مسدود شدن حساب اين پيچ ها را پيدا كردم. در واقع كپي كردن متن پست وعكس ديگران منجر به بلاك شدن اكانت شما مي گردد.

اكثر حساب هاي اينستاگرام به دليل كپي كردن متن پست و عكس پيچ هاي ديگر در صفحه خود توسط اينستاگرام به راحتي شناسايي و مسدود مي شوند.

مطلب مرتبط:

آموزش افزودن عكس پروفايل در وردپرس+ افزونه هاي وردپرس آواتار

آيا مي توان پست و عكس ديگران كپي كنيم و بلاك نشيم؟

بله! اگر مي خواهيد پست و متني از ديگران كپي مي كنيد و در صفحه ي خود به اشتراك مي گذاريد، حتمأ اكانت خود را در حالت Private قرار دهيد. زيرا اينستاگرام زماني كه متن كپي در صفحه ي خصوصي شناسايي كند، به خاطر خصوصي بودن صفحه، اكانت مورد نظر را مسدود نمي كند. مي تونيد براي اطمينان بيشتر قوانين اينستاگرام را مطالعه كنيد.

  • تكرار بيش از حد باعث بلاك شدن مي شود

سعي داشته باشيد از پست ها، كامنت ها و اموجي هاي تكراري استفاده نكنيد. زيرا اينستاگرام به محض شناسايي اين عمل اكانت تان را به سرعت بلاك مي كند.

در اين حالت اينستاگرام با مسدود كردن اكانت، اجازه پست گذاشتن، ارسال كامنت و فالو كردن را از شما مي گيرد.

  • استفاده از ربات هاي لايك و فالو اينستاگرام را كاهش دهيد

همينطور كه مي دونيد، مديران صفحات شبكه هاي اجتماعي براي رشد كسب وكار خود از ربات هايي استفاده مي كنند. اين ربات ها از طرف شما مي توانند كارهايي از قبيل: لايك كردن، فالو كردن و كامنت گذاشتن انجام دهند.

اگرچه اين ربات ها مي توانند شما را در افزايش فالوور اينستاگرام كمك نمايند. اما استفاده بيش از حد آنها خطرناك است و توصيه نمي شود. اينستاگرام استفاده از اين ربات ها را تأييد نمي كند، زيرا باعث مي شود درآمد تبليغات خود اينستاگرام كاهش يابد.

مطلب ويژه:

كسب درآمد از وردپرس با ۵ روش كاربردي جديد و تضميني

چگونه از ربات افزايش فالوور اينستاگرام استفاده كنيم؟

همينطور كه گفتم يكي از دلايل بلاك شدن اكانت اينستاگرام استفاده بيش از حد ربات افزايش فالوور است. براي اينكه اطمينان پيدا كنيد كه ربات شما هيچوقت باعث مسدود شدن اكانت حساب تان نمي شود، به دو نكته مهم توجه داشته باشيد

  1. هنگام راه اندازي ربات، ميزان فعاليت ربات را كاهش دهيد و كنترل داشته باشيد( تعداد لايك و فالو بين ۱۰ الي ۱۵ باشد)
  2. از رباتي استفاده كنيد كه بتواند فعاليت( لايك، فالو و كامنت گذاشتن) را به صورت طبيعي و مناسب انجام دهد.
  • فالو كردن زياد، باعث بلاك شدن مي شود

فالو در اينستاگرام

فالو كردن بيش از حد اكانت افراد در اينستاگرام  نيز يك عمل Spam محسوب مي شود و ممكن است اينستاگرام شما را به عنوان يك ربات شناسايي نمايد و حساب تان را مسدود كند.

بنابراين از زياد فالو كردن افراد خودداري كنيد. اگر تا به حال بيش از حد افراد را فالو كرده ايد و در حال حاضر بلاك شده ايد، مي توانيد براي رفع مسدودي اكانت اينستاگرام خود، در هر يك ساعت فقط ۱۵ الي ۲۰ نفر را فالو نماييد.

اگر تعداد فالوورهاي شما بين ۷۰۰۰ الي ۸۰۰۰ نفر است، عجله نكنيد زيرا اين تعداد حداكثر ميزان مناسب يك Page اينستاگرامي مي باشد.

  • از لايك كردن بيش از حد خودداري كنيد

اينستاگرام تمامي كارهايي كه شما انجام مي دهيد را مورد بررسي قرار مي دهد. لايك كردن زياد پست هاي ديگران، از لحاظ Instageram ممنوع و قطعأ منجر به بلاك شدن حساب كاربري شما مي گردد.

اكثر افراد بر اين باورند، كه هر چقدر پست هاي بيشتري لايك كنند، محبوبيت بيشتري كسب مي نمايند، اما اين طور نيست! بر حسب قوانين اينستاگرام، هر اكانت در يك ساعت حداكثر ۳۰۰ الي ۳۵۰ پست را مي تواند لايك كند.

اگر مي خواهيد حسابتان بلاك نشود، توصيه مي كنم از لايك كردن بيش از حد پست ديگران خودداري كنيد.

  • از كلمات نامناسب(هرزنامه) هنگام ارسال كامنت پرهيز نماييد

  • عكس مناسب و متعارف براي پروفايل اينستاگرام خود بذاريد

مواردي كه در بالا به آنها اشاره كرديم، تنها گزيده اي از قوانين اينستاگرام است كه با رعايت قوانين ذكر شده مي توانيد تا حدودي از بلاك شدن اكانت اينستاگرام خود مانع شويد.

در ابن مقاله چند مورد از مهمترين قوانين اينستاگرام را براي شما معرفي كردم. توصيه مي كنم براي مطالعه تمامي قوانين به وب سايت اينستاگرام مربوطه مراجعه كنيد.

در ادامه به آموزش رفع بلاك اينستاگرام توسط كاربران خواهيم پرداخت. تا شما با انجام روش هاي رفع بلاك بتوانيد اكانت خود را از مسدودي خارج نماييد. با ما همراه باشيد.

روش هاي خارج شدن از بلاك( لايك و كامنت) اينستاگرام Action Blocked

روش هاي خارج شدن از بلاك( لايك و كامنت) اينستاگرام

 

براي خارج شدن اكانت از بلاك اينستاگرام روش هاي زيادي استفاده مي شود. در اين آموزش قصد دارم شما را با بهترين و سريع ترين روش ها آشنا كنم، تا در كوتاه ترين زمان اكانت اينستاگرام خود را از مسدودي خارج نماييد.

آيا راهي براي خارج شدن اكانت از بلاك اينستاگرام وجود دارد؟

پيشنهاد مي كنم تمامي روش هاي خارج شدن اكانت از بلاك اينستاگرام  را مطالعه نماييد. و از اين روش هاي براي رفع مسدودي حساب اينستاگرام خود استفاده نماييد.

زماني كه اينستاگرام حساب شما را مسدود مي كند و اجازه لايك كردن، فالو كردن و كامنت و پست گذاشتن را به شما نمي دهد. اكانت شما Action Block شده است و Instagram با پيغام هايي زير به شما اطلاع رساني مي كند.