چگونه محتوا را حرفه اي سئو كنيم؟

بهترين آموزش هاي دنياي ديجيتال و وب

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

چگونه محتوا را حرفه اي سئو كنيم؟

آيا محتوا هميشه مهم خواهد بود؟

محتوا هميشه مهم است اما محتوا فقط به معناي محتواي متني و مقاله نيست! محتوا مي تواند يك كاتالوگ يا يك راهنماي خريد تصويري باشد. محتوا مي تواند يك موزيك ويديو باشد. محتوا مي تواند عكس هاي با كيفيت باشد. محتوا مي تواند يك اينفوگرافي باشد.

معناي محتوا در اينستاگرام “عكس” است. بسياري از پيج هايي كه مخاطبان زيادي را همراه خود مي كنند تنها دليلش تصاوير جذاب و با كيفيتي است كه منتشر مي كنند.

هر كسب و كاري كه داشته باشيد توليد محتوا براي آن مهم است. كسب و كاري كه محتوايي براي ارائه به مخاطبانش نداشته باشد قطعا شكست مي خورد! كسب و كاري كه فقط به فكر پول درآوردن و فروش است (مثل بعضي از فروشگاه هاي اينترنتي) قطعا موفق نخواهد شد.

 

محتوا را طوري ارائه دهيد كه كاربر پسند باشد

شايد يك سايت دانلود فيلم نتواند محتواي طولاني و آسمان خراش ارائه دهد! البته راه كاري كه همه سئوكارها براي سايت هاي دانلود فيلم و موزيك دارند اين است كه در مورد بيوگرافي خواننده ها و بازيگران بنويسيد. اين هم خوبه ولي هميشه لازم نيست!

سايت هايي كه نمي توانند محتواي زيادي توليد كنند بهتر است در ارائه محتوا بيشتر تمركز كنند. به عنوان مثال يك سايت فروش درب هاي اتوماتيك بهترين كاري كه در ارائه محتوا مي تواند انجام دهد ارائه كاتالوك ها به صورت فايل PDF و راهنماي خريد و كمك به مشتري براي انتخاب بهترين گزينه اش است.

چنين سايتي نيازي نيست هر روز محتوا توليد كند. همين كه مقالاتي سريالي در مورد راهنماي خريد، مزايا و معايب و مقايسه انواع درب هاي اتوماتيك با توجه به بودجه مشتري داشته باشد كافي است. حالا هر از گاهي هم آپديت شوند كه چه بهتر.

گوگل هم دقيقا اين قضيه را درك مي كند كه سايت هايي كه در حوزه كاري شما هستند نمي توانند محتواي زيادي توليد كنند. گوگل به سايت هايي علاقه دارد كه به خوبي نياز كاربرانشان را رفع مي كنند. شما هم بايد به فكر اين باشيد نياز را رفع كنيد. اگر اين كار را به خوبي انجام دهيد مطمئن باشيد بازديدهاي بازگشتي تان افزايش پيدا مي كند و به دنبال آن بازديد كننده هاي هميشگي خواهيد داشت. همين موضوع ثابت كننده اين است كه شما نياز مخاطبانتان را به خوبي رفع كرده ايد.

بسياري از سايت هاي دانلود موزيك را ديده ام كه آهنگ هايي كه هنوز پخش نشده اند را با عنوان (دانلود رايگان آهنگ فلان خواننده) قرار مي دهند و زماني كه كاربر به آن صفحه براي دانلود آهنگ جديد آن خواننده مراجعه مي كند خبري از لينك دانلود آن نيست! اين باعث مي شود كاربران شما با عصبانيت سايت تان را ترك كنند و ديگر بازگشتي نخواهند داشت. همين باعث مي شود بانس ريت سايت تان به مرور افزايش پيدا كند و رتبه وب سايت تان به صورت كلي كاهش پيدا كند.

پيشنهاد مي كنم مقاله چگونه سايت خود را براي الگوريتم فلوريدا بهينه كنيم؟ را هم بخوانيد.

 

مقالات طولاني هميشه جواب نمي دهند!

خيلي از دوستان فكر مي كنند هميشه مقالاتي كه بالاي 3000 كلمه دارند رتبه خوبي مي گيرند اما بايد بگويم هميشه و در همه حوزه هاي كاري اينطور نيست! مهم اين است كه محتوايي ارائه دهيد كه دقيقا كاربر شما به دنبال آن باشد. محتوايي كه كاربر را در صفحه نگه دارد. حتي ممكن است محتواي شما 500 كلمه باشد ولي اين مهمه كه كاربر شما به آن نياز دارد.

اين دقيقا بستگي به حوزه كاري شما دارد. شايد كاربري وارد يك سايت محتوايي شود و 10 دقيقه در آن بماند اما در سايت ديگري مثل سايت دانلود موزيك برود و كلا 30 ثانيه در آن باشد. چرا؟ مشخص است چون دانلود موزيك كلا شايد 30 ثانيه طول بكشد اما خواندن يك مقاله 2000 كلمه اي در يك سايت محتوايي 10 دقيقه زمان خواهد برد. اين قضيه را دقيقا گوگل درك مي كند. پس هميشه سايت تان را با سايت هايي كه در حوزه كاري خودتان هستند مقايسه كنيد.

 

چگونه بدون توليد محتوا رتبه يك گوگل شويم؟

البته كه داشتن محتوا هميشه مهم است اما منظورم اين است كه چطور بدون توليد محتواي زياد يا طولاني بتوانيم رتبه خوبي در نتايج جست و جو داشته باشيم. چون همانطور كه مي دانيد خيلي از كسب و كارها نمي توانند هر روز محتوا توليد كنند يا اينكه مقالات آسمان خراش بنويسند.

در ادامه به نكاتي اشاره مي كنم كه با به كارگيري آن ها مي توانيد رتبه صفحات سايت تان را حداقل تا 80 درصد در گوگل افزايش دهيد. دقيقا اين موارد را شخصا تست كرده ام و فيدبك مثبت گرفتم.

 

عنوان ها را جذاب تر كنيد

از نوشتن عنوان هاي تكراري پرهيز كنيد! عنوان مهمترين چيز براي ترغيب يك مخاطب به خواندن محتوا است. به جاي اينكه از عنوان هاي تكراري و خشك استفاده كنيد از عنواهايي استفاده كنيد كه رقباي شما تا به حال از آن ها استفاده نكرده اند.

به عنوان مثال به جاي نوشتن عنوان ” ابزار‌هاي پركاربرد فتو‌‌‌‌شاپ ” عنوان ” ابزار‌هاي پركاربرد طراحان حرفه اي در فتو‌‌‌‌شاپ” را استفاده كنيد. اگر سايت دانلود موزيك داريد هم به دانلود آهنگ جديد فلان خواننده بسنده نكنيد! سعي كنيد مثل بقيه نباشيد.

 

توضيحات نوشته را با عبارات جذاب بهينه كنيد

توضيحات نوشته در نتايج جست و جو بسيار مهم شده است. طبق تحقيقات انجام شده بيش از 60 درصد از كاربران بعد از ديدن عنوان نوشته توضيحات آن را هم مي خوانند و در صورت جذاب بودن آن كليك مي كنند.

اگر در نوشته خود از توضيحاتي استفاده كنيد كه براي كاربر ترغيب كننده باشد شانس اين كه روي لينك شما كليك كنند را بيشتر خواهد كرد.

در توضيحات نوشته خود مي توانيد از عنوان هاي ديگري كه در طوفان ذهني خود براي نوشته تان استفاده كرده ايد به صورت ديگري استفاده كنيد. البته اين دقيقا بستگي به موضوع نوشته تان دارد.

به عنوان مثال عنوان مقاله ما “20 نكته فراموش نشدني در سئو” است. در توضيحات اين مقاله (متا ديسكريپشن يواست سئو) مي توانيد اين طور بنويسيد: “در اين مقاله مرجع 20 نكته حياتي در سئو را ياد خواهيد گرفت كه اساتيد برتر سئو داخلي و خارجي آن را تاييد كرده اند.” يا “اين 20 نكته كه هميشه مورد استفاده سئوكاران كهنه كار است دقيقا به شما كمك مي كند كه در هر كلمه سختي بتوانيد رتبه يك گوگل را كسب كنيد”

 

از عبارات مورد نياز كاربر در محتوا استفاده كنيد

يكي بهترين روش ها براي اينكه يك محتواي كاربر پسند و گوگل پسند توليد كنيد اين است كه در آن از عبارات و جملاتي استفاده كنيد كه كاربران بيشتر جست و جو كرده اند و يا اينكه احتمال جست و جوي آن وجود دارد. خيلي مهمه كه اين عبارات را در ابتداي محتوا به كار ببريد. اين همون قسمت گوگل پسند قضيه است.

براي اين كار كافي است سري به عباراتي كه كاربران از قبل در گوگل جست و جو كرده اند بزنيد. منظور همان ساجسشن هاي گوگل است. البته اين فقط كافي نيست! بهتر است دقيقا سوالاتي كه مخاطبان شما در ذهن شان ممكن است وجود داشته باشند را هم در محتوا به كار ببريد.

مثلا محتواي شما در مورد “سفر به آنتاليا در تابستان” است. بهتر است از سوالات احتمالي كاربر در محتواي خود مثل “براي مسافرت به آنتاليا بايد دلار ببريم يا لير؟” “چقدر به بارمن ها بايد انعام دهيم؟” “با چه زباني بهتر است صحبت كنيم؟” “در كدام مراكز خريد اجناس تخفيف دار بيشتري پيدا مي شود” و …. استفاده كنيد. اين كار باعث مي شود رتبه مقالات شما به شدت در گوگل افزايش پيدا كند. بدون اينكه بخواهيد الكي محتواي خود را طولاني كنيد و يا از بك لينك هاي زياد براي كسب رتبه بهتر استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.