آرشیو اردیبهشت ماه 1400

بهترين آموزش هاي دنياي ديجيتال و وب

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

ريمپ ايسيو كيا ريو چه مزايايي دارد؟

 

يكي از توليدات ديگر شركت كيا كره جنوبي كه مونتاژ آن در ايران انجام مي شد، ريو است. اين خودرو به عنوان جايگزيني براي پرايد در سال ۲۰۰۰ ميلادي رونمايي شد و دو سال بعد مونتاژ آن در كارخانه سايپا آغاز گرديد. در اين مقاله مي خواهيم در مورد مزاياي ريمپ ايسيو كيا ريو صحبت كنيم اما بهتر است قبل از آن با مشخصات اين خودروي جمع و جور آشنا شويد. پيشرانه اي كه براي اين خودرو در نظر گرفته شده است يك موتور ۴ سيلندر تنفس طبيعي است كه حجمي برابر با ۱۵۰۰ سي سي دارد.

اين موتور ۱۶ سوپاپ قادر است تا تواني برابر با ۹۵ اسب بخار توليد كند و به حداكثر گشتاور ۱۳۵ نيوتن متر برسد. براي ريوي مونتاژ ايران يك گيربكس دستي ۵ سرعته در نظر گرفته شده كه به همراه موتور و از طريق ديفرانسيل جلو، نيروي محركه را به چرخ ها منتقل مي كند. مدت زمان شتاب صفر تا صد اين خودروي كره اي، ۱۲ ثانيه است و حداكثر سرعتي برابر با ۱۷۵ كيلومتر در ساعت دارد. كيا ريو داراي استاندارد آلايندگي يورو ۳ مي باشد و ميزان مصرف سوخت آن به ازاي هر صد كيلومتر در حالت تركيبي ۷ ليتر است. دارندگان اين خودرو مي توانند براي بهبود عملكرد آن، ريمپ ايسيو كيا ريو را امتحان كنند.

چرا ريمپ ايسيو كيا ريو لازم است؟

خودروهايي كه در ايران مونتاژ مي شوند، سازگاري بيشتري با شرايط آب و هوايي و سوخت توليد داخل ايران دارند. اما باز هم ريمپ ايسيو كيا ريو مي تواند رانندگي لذت بخش تري را با اين خودرو براي شما فراهم كند. وقتي عملكرد بخش هاي مختلف خودرو به نوعي شخصي سازي شود و بر اساس خواست مالك آن باشد، به طور حتم باعث افزايش رضايت بخشي آن خواهد شد. ريمپ ايسيو مي تواند عملكرد موتور را بهبود ببخشد و از مصرف بيش از اندازه خودرو جلوگيري كند. همچنين موجب افزايش شتاب و رفع كپ اوليه مي گردد.

فرايند ريمپ ايسيو كيا ريو چگونه است؟

با پيشرفت تكنولوژي، خودروسازان براي كنترل بخش هاي مختلف خودرو، يك كامپيوتر كوچك را در خودروهاي توليدي شان نصب كردند و آن را ايسيو ناميدند. ايسيو به عنوان مغز متفكر خودرو، برنامه هاي مختلفي را درون خود ذخيره دارد. هر كدام از اين برنامه ها مربوط به يك قسمت از خودرو هستند. اگر بخواهيم تغييري در عملكرد هر قسمت از خودرو انجام دهيم بايد از طريق برنامه ريزي مجدد ايسيو اقدام كنيم. ريمپ ايسيو با نرم افزارهاي اختصاصي انجام مي شود. طي اين فرايند، افرادي كه در زمينه ريمپ ايسيو ماهر و باتجربه هستند، تنظيمات جديدي را در برنامه هاي آن ايجاد مي كنند كه موجب ارتقا عملكرد خودرو مي گردد. ريمپ ايسيو كيا ريو نبايد توسط افراد مبتدي و تازه كار انجام شود، زيرا احتمال ايجاد اختلال و خسارت سنگين به بخش هاي مختلف خودرو وجود دارد.

 

براي كاهش دماي موتور

اگر احساس مي كنيد كه دماي موتور خودروي شما بيش از اندازه بالاست، بهتر است هرچه سريعتر براي برطرف كردن عيب آن اقدام كنيد. در برخي موارد داغ شدن بيش از حد موتور به تنظيمات ايسيو براي زمان روشن و خاموش شدن فن مربوط مي شود. بدين صورت كه فن خودرو ديرتر از زماني كه لازم است روشن مي گردد و از سوي ديگر زودتر به كار خود پايان مي دهد. همين امر موجب مي شود كه موتور خودرو به اندازه كافي خنك نگردد و دماي آن از حد مجاز بالاتر رود. بالا رفتن دماي موتور مي تواند به قسمت هاي مختلف آن آسيب جدي وارد كند. اما اين مشكل به راحتي از طريق ريمپ ايسيو كيا ريو قابل برطرف شدن است. اگر تنظيمات ايسيو را به گونه اي تغيير دهيم كه فن زودتر روشن شود و ديرتر خاموش گردد، مشكل داغ شدن موتور از بين مي رود.

براي از بين بردن صداي ناك موتور

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه در هنگام حركت صداي تق تق از درون محفظه موتور به گوش برسد. در اين مواقع خيلي افراد فكر مي كنند پيستون درون سيلندر دچار مشكل شده اما در واقع اينطور نيست. سوخت هاي بي كيفيت توليد داخل عامل ايجاد صداي ناك موتور هستند. سوخت نامرغوب، اكتان پاييني دارد و به همين علت وقتي به سيلندر تزريق مي شود، قبل از جرقه زني آتش مي گيرد و صداي انفجار آن به صورت تق تق شنيده مي شود. ايراد ناك موتور اگر ادامه پيدا كند مي تواند به محفظه سيلندر و پيستون آسيب جدي وارد نمايد. در اين مواقع بهتر است به مركز Remap ecu مراجعه كنيد تا متخصصان اين حوزه، تنظيمات ايسيو را به گونه اي تغيير دهند تا موتور با سوخت توليد داخل سازگاري بيشتري پيدا كند و صداي ناك موتور برطرف گردد.

منبع مطلب